Abstract:
Praca ta ma za zadanie przybliżenie i przedstawienie stadium rozwoju w jakim znajdują się przedsiębiorstwa MSP w Polsce. W jaki sposób Unia Europejska postrzega firmy reprezentujące ten sektor, jak je definiuje i klasyfikuje. Ma również za zadanie ukazać szanse i zagrożenia dla przedsiębiorstw, związane z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Ponadto pokazuje ważne dla przedsiębiorców postanowienia, regulujące zasady funkcjonowania MSP w strukturach gospodarczych unii. Część teoretyczna pracy ma na celu przedstawienie metod analizy strategicznej, niezbędnej dla trafnego zdefiniowania sytuacji bieżącej przedsiębiorstwa. Trzeci rozdział pracy koncentruje się na konkurencji oraz zdobywaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. Rozdziały kolejne są próbą przedstawienia oraz analizy i badania, przedsiębiorstwa produkcyjnego, branży odzieżowej P.P.H XOR z siedzibą w Siedlcach. Ostatni rozdział pracy ma na celu zaproponowanie rozwiązań przyczyniających się do wzrostu przewagi konkurencyjnej badanego przedsiębiorstwa zarówno na rodzimym rynku jak i na rynku wspólnotowym. Wprowadzenie zmian w przedsiębiorstwie, pomimo jego dobrej kondycji, wydaje się być krokiem niezbędnym. Zmiany te bowiem będą bezpośrednią odpowiedzią na zmiany makroekonomiczne dotyczące przystąpienia Polski do rynku wspólnoty.