Abstract:
Celem pracy jest prezentacja miasta Kraków, jako specyficznego i dynamicznie
modyfikowanego produktu turystycznego, cechującego się zmienną strukturą elementów
składowych. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiona została istota turystyki, specyfikacja i cechy produktu turystycznego oraz kształtowanie się produktu turystycznego. Rozdział drugi poświęcony jest produktowi turystycznemu, jakim jest Kraków. Przedstawiona została historia miasta, główne atrakcje turystyczne oraz unikalne walory turystyczne Krakowa. Omówione zostały również tendencje w kształtowaniu się ruchu turystycznego w Krakowie. Rozdział trzeci dotyczy reklamy i promocji w turystyce. Omówiony został plan Strategii Promocji Krakowa na lata 2008-2012 oraz opisane zostały nowoczesne formy promocji Krakowa. Kraków jako skarbnica cennych i atrakcyjnych zabytków cywilizacji europejskiej nie ma sobie równych w Polsce. Jeśli miasto wykorzysta swoje mocne strony, czyli m.in. bogate dziedzictwo historyczne i kulturowe, nowoczesną bazę noclegową, sąsiedztwo portu lotniczego w Balicach
i całą atrakcyjność turystyczną Małopolski, to Kraków stanie się jeszcze bardziej atrakcyjnym miastem dla turystów z całego świata. Jeśli Kraków wyeksponuje swój potencjał, doświadczenie, wiedzę i umiejętności to wyprzedzi swoich konkurentów. Wykonanie tych zadań wymaga dobrej strategii marketingowej i Strategii Promocji Krakowa.