Abstract:
Praca dyplomowa posiada dwa cele. Pierwszym celem jest scharakteryzowanie funkcji
logistyki dystrybucji i jej znaczenia dla efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstw. Drugim
celem jest przedstawienie roli jaką logistyka dystrybucji i jej procesy odgrywają
w przedsiębiorstwie Firma Handlowo - Usługowa IMPULS.
Praca składa się z trzech rozdziałów.
Przedmiotem rozważań rozdziału pierwszego jest logistyka dystrybucji. Pierwsza część
rozdziału wprowadza terminologię dystrybucji i omawia rodzaje kanałów dystrybucji
oraz typy pośredników w nich występujących. Druga część rozdziału przedstawia funkcje
i zadania logistyki dystrybucji. W szczegółowy sposób omówiono główne procesy logistyki
dystrybucji: obsługę zamówień, transport, utrzymanie magazynów i utrzymywanie zapasów.
Szczególną uwagę poświęcono kosztom związanym z realizacją tych procesów. Ta część pracy
została napisana w oparciu o przegląd literatury przedmiotu.
W rozdziale drugim pracy przedstawiono charakterystykę Firmy Handlowo-Usługowej
IMPULS w Limanowej. Ta część pracy przedstawia historię firmy i jej pozycję na rynku,
omawia towary oraz usługi przez nią oferowane i przytacza nagrody oraz wyróżnienia przyznane
firmie za wysoką jakość oferowanych towarów i usług. Rozdział został opracowany w oparciu
o materiały uzyskane od pracowników firmy.
Rozdział trzeci przedstawia praktyczny opis logistyki dystrybucji w firmie IMPULS. Ta
część pracy omawia miejsce firmy w systemie dystrybucji produktów budowlanych,
charakteryzuje główne procesy logistyki dystrybucji firmy i podejmuje próbę oceny ich
efektywności. Analiza procesów logistycznych firmy IMPULS jest oparta o obserwacje własne
autora i informacje zgromadzone podczas rozmów z pracownikami firmy. Analiza czterech obszarów logistyki dystrybucji w firmie IMPULS wskazuje, iż procesy
logistyczne firmy są realizowane na wysokim poziomie. Właściwe podejście do klienta daje
firmie możliwość uzyskania przewagi nad konkurencją w branży składów materiałów
budowlanych. Najważniejszy dla firmy IMPULS jest klient i jego satysfakcja z zakupionego
towaru. Każdy z klientów traktowany jest indywidualnie, co pozwala na lepsze zrozumienie ich
potrzeb i oczekiwań. Firma gromadzi i dostarcza takie ilości towarów, które są zbliżone do
potrzeb rynku.