Abstract:
Celem pracy jest wykazanie czy turystyka ekstremalna jest dynamicznie rozwijającym się
produktem turystycznym, na który jest coraz większy popyt.
Pytanie badawcze, na które postarano się odpowiedzieć to czy decydując się na
uruchomienie biura turystyki ekstremalnej możemy uzyskać zyski i co będzie miało na to
największy wpływ. Drugie pytanie brzmiało, co wpłynęło na sukces już istniejących firm
sprzedających produkt turystyczny w formie turystyki ekstremalnej. Coraz większy popyt zgłaszany na usługi z zakresu turystki ekstremalnej skłania do rozważań na jej temat, wkraczaniu na rynek
turystyczny i kształtowania się jako nowego produktu turystycznego, a co za tym idzie czy
warto jest inwestować w firmę o takim profilu świadczonych usług; jakie się z tym wiążą
koszty, w jakiej części kraju jaki rodzaj turystyki będzie miał największe szanse na
wejście na rynek i odniesienie sukcesu jako produkt. W pracy przedstawiono
istniejące firmy, ich działalność, jakich mają klientów, jaki rodzaj turystyki ekstremalnej
wybrali i co jest jedną z istotniejszych rzeczy w prowadzeniu firmy, czy uzyskują ze swojej
działalności dochód, jak i również plan rozwoju firmy. Przeprowadzono
analizę wchodzenia turystyki ekstremalnej na rynek polski.
Przedstawiono temat ze strony klienta, a także jaka jest dostępność do produktów
turystyki ekstremalnej, jak się kształtują ceny poszczególnych jej form oraz możliwości
rozwoju na sądeckim terenie. Turystyka ekstremalna staje się bardzo dobrze rozwijającym się produktem
turystycznym, który zyskuje coraz szersze grono zwolenników i amatorów takiej formy
spędzania wolnego czasu.