dc.description.abstract |
Celem tej pracy jest pokazanie możliwości wykorzystania różnych aspektów wiedzy psychologicznej we współczesnym zarządzaniu niepubliczną placówka medyczną,
a w szczególności zarządzaniu jej personelem.
W pierwszym rozdziale przedstawiono współczesne problemy zarządzania zespołem pracowniczym, analizując problematykę planowania, rekrutacji i derekrutacji personelu, oraz motywacyjne oddziaływanie menedżera na zespół pracowniczy w tak specyficznym środowisku jak placówka służby zdrowia.
Rozdział drugi koncentruje się na osobie menedżera, jego funkcjach zawodowych, umiejętnościach praktycznych i intelektualnych, jego kompetencjach, jak również cechach osobowości, uwarunkowaniach temperamentalnych i emocjonalnych.
W rozdziale trzecim skoncentrowano się na zarządzaniu niepubliczną placówką zdrowia w sytuacjach trudnych, szczególnie tych uruchamiających procesy podejmowania decyzji. Oraz na umiejętnościach interpersonalnych menedżera i jego relacjach
z personelem. Rozdział czwarty jest rozdziałem badawczym, interpretującym wyniki badań ankietowych, mających na celu ustalić w jaki sposób pracownicy i menedżerowie oceniają umiejętności komunikacyjne i decyzyjne menedżerów tych placówek, jak również jak obie grupy postrzegają jakość relacji menedżerów z pracownikami i pracowników z pacjentami. Placówki niepubliczne (NZOZ - y) funkcjonują lepiej niż te, które funkcjonowały wcześniej. To właśnie takie zakłady potrafią racjonalnie gospodarować ograniczonymi nakładami finansowymi, których w ochronie zdrowia wciąż jest za mało. Muszą jednak być zarządzane zgodnie z zasadami ekonomii. Muszą również mieć poczucie stabilności przepisów prawa, stabilności finansowej. Dlatego tak bardzo wymagany jest dalszy program reform w ochronie zdrowia. |
pl |