Wdrażanie systemu zarządzania jakością ISO na przykładzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Janusz, Karol
dc.date.accessioned 2017-09-14T10:52:04Z
dc.date.available 2017-09-14T10:52:04Z
dc.date.issued 2010-10-29 21:00:29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10209
dc.description.abstract Celem głównym pracy jest przedstawienie istoty, zasad i procedur wdrażania systemu zarządzania jakością ISO oraz określenie uwarunkowań, korzyści i kosztów tego procesu w PKP PLK. Cele szczegółowe to: przedstawienie istoty jakości i zasad zarządzania jakością, charakterystyka norm jakości ISO i wymagań związanych z ich pozyskiwaniem, analiza procesu wdrażania norm ISO w przedsiębiorstwie PKP PLK S.A. i określenie barier i czynników sprzyjających oraz korzyści i kosztów tego procesu. W I rozdziale scharakteryzowano istotę jakości i zarządzania jakością. Przedstawiono w nim również kompleksowe zarządzanie jakością (TQM), a mianowicie jego znaczenie, zasady i metody oraz korzyści i koszty jakości. Rozdział II prezentuje Międzynarodowe Normy Jakości ISO a w szczególności znaczenie certyfikatu, wymagania związane z certyfikacją i procedury certyfikacji. Rozdział III pracy zawiera zagadnienie metodyczne badania empirycznego: cel i zakres badania, pytania badawcze, metody badania, źródła danych, charakterystykę firmy oraz proces wdrażania Systemu Zarządzania Jakością w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Sformułowano następujące pytania badawcze: Jakie zasady Zarządzania Jakością stosowane są w firmie PKP PLK S.A.? Jakie są podstawowe etapy procedury wdrażania Systemu Zarządzania Jakością w analizowanej firmie? Jaka jest struktura odpowiedzialności za realizację procesu wdrażania Systemu Zarządzania Jakością? Na jakim etapie określonej wcześniej procedury wdrażania znajduje się obecnie firma? Jakie czynniki sprzyjają a jakie tworzą barierę w procesie wdrażania Systemu Zarządzania Jakością? Jakie są dotychczasowe korzyści i koszty procesu wdrażania? Do części teoretycznej wykorzystano materiały pochodzące z podręczników, monografii, czasopism i Internetu. W części empirycznej zastosowano źródła wtórne w postaci dokumentacji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i źródła pierwotne, w postaci wywiadu z Pełnomocnikiem ds. wdrożenia SZJ w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., koordynatorem oraz pracownikami spółki zaangażowanymi w proces wdrażania ISO. Z upływem czasu, uporem wśród pracowników co do wprowadzania zmian, rotacjami w kadrze z roku na rok stają na drodze nowe problemy. Dla prawidłowego i całościowego wprowadzenia Systemu Zarządzania Jakością w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. potrzebne jest dołożenie większych starań i ciągłe przekonanie personelu, że wdrożenie SZJ wpłynie na poprawę kondycji spółki a nie na likwidację miejsc pracy. Częstsze spotkania z pracownikami pozwolą na sukcesywne przekonywanie ich do tego oraz ujednolicenie na całym szczeblu spółki prac prowadzonych przez poszczególne Zakłady. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject jakość pl
dc.subject wdrożenie systemu jakości pl
dc.subject zarządzanie jakością pl
dc.subject wdrażanie norm ISO pl
dc.subject normy jakości ISO pl
dc.title Wdrażanie systemu zarządzania jakością ISO na przykładzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pl
dc.title.alternative Implementing the ISO quality management system based on PKP Polish Railways S.A. pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2017-06-19T11:14:05Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info