Budowanie wizerunku pracodawcy z wykorzystaniem organizacji studenckich (na przykładzie organizacji AIESEC)

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-04-16 19:55:30

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest przybliżenie szczególnego obszaru marketingu personalnego, jakim jest employer branding czyli budowanie wizerunku pracodawcy. Aby w pełni scharakteryzować powyższe pojęcia, praca ta ma za zadanie praktyczne zilustrowanie niektórych z narzędzi używanych w budowaniu marki pracodawcy oraz przytoczenie przykładów dobrych praktyk z tego obszaru. Opisywane działania odbywają się w dwóch kierunkach – na zewnątrz i do wewnątrz organizacji. W przedstawionej pracy autor pragnie skoncentrować się na elementach zewnętrznego budowania wizerunku pracodawcy, w szczególnym przypadku rynku pracy studentów i absolwentów. Jako problem badawczy podjęty zostanie temat współpracy firm z organizacją studencką, która może mieć wymierny wpływ na budowanie przez nich trwałego wizerunku pracodawcy. W kolejnych czterech rozdziałach czytelnik znajdzie wyjaśnienie, co to jest marketing personalny, wizerunek pracodawcy i employer branding. Intencją autora jest ukazanie, że sprawa wizerunku pracodawcy jest pojęciem interdyscyplinarnym, angażującym działy Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Public Relations i Marketingu. Rozdziały 3 i 4 dotyczą narzędzi używanych w employer brandingu, zarówno w Polsce jak i na świecie oraz sposoby na ewaluację obranej strategii budowania wizerunku pracodawcy. Na przykładzie największej na świecie organizacji studenckiej AIESEC, przedstawione zostanie, jaką rolę mogą mieć organizacje studenckie w budowaniu wizerunku pracodawcy oraz w jaki sposób pracodawcy wykorzystują je do zbudowania marki najlepszego pracodawcy. Badania, które zostały zrelacjonowane w poniższym opracowaniu, przeprowadzone zostały w bardzo dużej grupie respondentów ze środowiska akademickiego. Swoim zasięgiem obejmują główne ośrodki akademickie i bardzo dużą liczbę uczelni wyższych, zarówno państwowych jak i prywatnych. Grupa docelowa, to studenci nauk ekonomicznych i pokrewnych, chcący swoją przyszłość związać z szeroko pojętym zarządzaniem, stając się menedżerami w swoich obszarach specjalizacji. W celu jak najbardziej obszernego przybliżenia zagadnienia budowania wizerunku i marki pracodawcy autor opiera swoje rozważania na analizie literatury z dziedziny Zarządzania Zasobami Ludzkimi, dotyczącej zagadnień marketingu personalnego i employer branding, uzupełnionej publikacjami i opracowaniami tematu pochodzącymi od ekspertów w tej dziedzinie. Dodatkowym elementem, aby punkt widzenia teoretyków uzupełnić obrazem praktycznym, są studia przypadków i dobrych praktyk z obszaru employer brandingu z całego świata. Ilustracją praktyczną zagadnień ukazanych w tej pracy są badania empiryczne – rankingi pracodawców przeprowadzane wśród studentów i absolwentów, które pozwalają na poznanie oczekiwań rynku i ewaluację przeprowadzonych działań. Dopełnieniem całości są własne doświadczenia autora z pracy w obszarze budowania wizerunku pracodawcy i komunikacji wewnętrznej w zagranicznej korporacji, działającej na rynku FMCG.

Opis

Słowa kluczowe

marketing personalny, employer branding, zarządzanie zasobami ludzkimi, organizacja studencka, wizerunek pracodawcy

Cytowanie