Komunikacja interpersonalna i optymalny styl kierowania firmą drogą do sukcesu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Romanowska, Ewa
dc.date.accessioned 2017-10-07T13:09:53Z
dc.date.available 2017-10-07T13:09:53Z
dc.date.issued 2011-12-01 08:45:46
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10226
dc.description.abstract Komunikacja jest to kompetencja społeczna. Posiadanie tej umiejętności staje się niezbędne do wywierania pożądanego wpływu na innych ludzi w różnych sytuacjach społecznych. Na komunikację międzyludzką składa się nie tylko przekaz werbalny, ale również przekaz niewerbalny. Wykorzystując wiedzę dotyczącą komunikacji interpersonalnej, kierownicy powinni konstruować indywidualne wzorce komunikowania się z pracownikami. W takim modelu określa się cele, realizuje wyuczone techniki, analizuje konsekwencje swojego działania oraz podejmuje postępowanie korekcyjne. Kierowanie zespołem ludzkim wymaga od kierownika umiejętności interpersonalnych, bowiem polega nie tylko na egzekwowaniu wykonywania poleceń, ale również na zrozumieniu i postrzeganiu podwładnych jako równych sobie ludzi. Z drugiej strony chęć zrozumienia innych nie może przesłonić zadań, jakie kierownik ma do spełnienia. Celem pracy jest przedstawienie wzorów komunikacji interpersonalnej jak również znalezienie optymalnego stylu kierowania w firmie. pl
dc.description.abstract Communication is the social competence the possession of which is necessary to exert desirable influence on other people in different social situations. Interpersonal communication not only comprises verbal contact but also nonverbal communicating. Making use of the knowledge concerning interpersonal communication manager should develop individual patterns of communicating with their employer. Such a pattern specifies goals, makes use of mastered techniques, analyses consequences of dentists’ actions and delineates proper correction measures. Managing a team of employees requires good people skills of a manager. It means not only enforcing the fulfillment of employees’ obligations, but it also requires that a manager is able to understand his/her subordinates as equals. On the other hand, however, the need to show understanding should not overshadow the tasks that are the manager’s responsibility. The goal of presented work is to show different models of interpersonal communication as well as to finding the optimal management style. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject style kierowania pl
dc.subject kierowanie personelem pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject komunikacja interpersonalna pl
dc.title Komunikacja interpersonalna i optymalny styl kierowania firmą drogą do sukcesu pl
dc.title.alternative Interpersonal communication and optimal managament style a road to success pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2017-10-04T13:57:22Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info