Abstract:
Celem niniejszej pracy jest opracowanie strategii rozwoju dla firmy Czempion w
sytuacji ciągłych ewolucji i zmian rynkowych. Praca składa się z czterech rozdziałów.
W rozdziale pierwszym wyjaśniono główne pojęcia dotyczące tematu, opisano istotę
strategii rozwoju, podstawowe rodzaje strategii oraz zaprezentowano w jaki sposób należy
formułować strategię rozwoju dla przedsiębiorstwa.
W rozdziale drugim przedstawiono metody i narzędzia służące do analizy otoczenia i
przedsiębiorstwa, które zostaną wykorzystane w procesie formułowania strategii.
Trzeci rozdział poświęcony jest charakterystyce działalności hurtowni Czempion.
Opisano jej strukturę i system zarządzania, oraz branżę w której działa.
W czwartym rozdziale dokonano analizy pozycji strategicznej przedsiębiorstwa. Na
podstawie przeprowadzonych kilku różnych analiz, przedstawiona została ocena pozycji
przedsiębiorstwa i nastąpiło podsumowanie SWOTEM. Zaproponowano koncepcję strategii
dla firmy oraz główne kierunki działań strategicznych. Wyniki badań w pracy przedstawiono
w postaci tabel i wykresów.
Pracę zamyka zakończenie, w którym nastąpiło podsumowanie pracy. W pracy wykorzystano
głównie literaturę poświęconą strategii rozwoju przedsiębiorstwa, korzystano również ze
źródeł internetowych oraz materiałów zgromadzonych przez firmę Czempion.