Niniejsza praca ma na celu zaprezentowanie skutecznego wykorzystywania narzędzi marketingu politycznego w walce o głosy w wyborach prezydenckich. W celu realizacji założenia pracy zrekonstruowane zostały narzędzia profesjonalnej kampanii wyborczej (R.1), które posłużyły jako punkt odniesienia w badaniu kampanii A. Kwaśniewskiego. W kolejnych rozdziałach (R2 i R3) podjęto próbę praktycznego zrekonstruowania przygotowania oraz przebiegu kampanii prezydenckiej z 1995 i 2000 z uwzględnieniem elementów marketingu politycznego. Jednym z najtrudniejszych etapów przy tworzeniu niniejszej pracy było zdobycie informacji, które w sposób dokładny i wiarygodny pozwalałyby przedstawić sposób przygotowywania kampanii oraz jednoznacznie wskazywały jakie osoby były odpowiedzialne za poszczególne jej etapy. Uzyskane informacje, dzięki którym powstała niniejsza praca, pochodzą z podręczników do marketingu politycznego, prasy, źródeł internetowych, jak i bezpośredniej rozmowy z przewodniczącym powiatowego sztabu wyborczego A. Kwaśniewskiego w Nowym Sączu Panem Kazimierzem Sasem, a także telefonicznych rozmów z przedstawicielami agencji reklamowych. Przedstawione w powyższej pracy działania zaplecza politycznego A.
Kwaśniewskiego są dowodem na to, iż nie tylko zastosowanie ale też
umiejętne wykorzystanie narzędzi marketingu politycznego, stanowiły klucz do sukcesu w kampaniach prezydenckich.