Wykorzystanie instrumentów marketingowych w kształtowaniu wizerunku i pozycji rynkowej przedsiębiorstwa na przykładzie grupy kapitałowej New Gate Group
Ładowanie...
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Niniejsza praca opisuje jak poszczególne elementy marketingowe przyczyniają się do
 budowania odpowiedniego image przedsiębiorstwa oraz wpływają na jego pozycję
 konkurencyjną. Literatura przedmiotu szeroko opisuje problematykę instrumentów
 marketingowych. Wiele pozycji książkowych charakteryzuje szczegółowo poszczególne
 instrumenty marketingowe, jednak stosunkowo niewiele z nich kładzie nacisk na
 wykorzystanie ich do kreowania wizerunku i pozycji konkurencyjnej. Motywem przewodnim
 niniejszej pracy jest więc chęć wzbogacenia literatury o tę problematykę. W pracy przyjęto
 hipotezę główną, że instrumenty marketingowe mają zasadniczy wpływ na kształtowanie
 wizerunku i pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Celem podjętej problematyki jest
 również ukazanie wykorzystania instrumentów marketingowych w kształtowaniu wizerunku
 oraz pozycji rynkowej na przykładzie grupy kapitałowej New Gate Group.
 Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwsze dwa rozdziały koncentrują się na
 teoretycznych aspektach kreowania wizerunku i pozycji rynkowej oraz zawierają
 charakterystykę instrumentów marketingowych. Kolejne trzy rozdziały to ujęcie praktyczne
 zagadnienia.
 W rozdziale I ukazano problem wizerunku, opisano proces jego kształtowania oraz
 scharakteryzowano adresatów. Przybliżono istotę marki oraz zaprezentowano związek między
 marką a wizerunkiem. Ponadto opisano kwestię pozycji rynkowej firmy.
 W rozdziale II zajęto się instrumentami marketingowymi oraz public relations.
 Szczegółowo opisano każdy element i jego wpływ na podjęto w pracy problematykę oraz
 przybliżono aspekt polityki skoordynowanych działań marketingowych.
 Rozdział III to charakterystyka firmy New Gate Group jako przedmiotu badań
 niniejszej pracy. Opisano firmę pod względem jej wizerunku oraz pozycji rynkowej. Ukazano
 jej strategię działania oraz przybliżono plany inwestycyjne.
 Rozdział IV jest kontynuacją części praktycznej, gdyż zawiera szczegółową analizę
 instrumentów marketingowych wykorzystywanych przez badaną firmę. Ukazano również
 kierunki zmian w doskonaleniu wizerunku i pozycji konkurencyjnej firmy NG2.
 Rozdział V stanowi opis części badawczej pracy. Ustalono metodę badawczą oraz
 przyjęto hipotezy, które następnie zostały zweryfikowane w toku przeprowadzonej ankiety.
 Rozdział kończy szczegółowa analiza osiągniętych wyników.
