Abstract:
Celem pracy jest zaprezentowanie specyfiki pozagospodarczego zastosowania
marketingu w działalności usługowej wybranych organizacji niedochodowych.
Praca składa się z trzech rozdziałów.
Pierwszy rozdział stanowi wprowadzenie w problematykę funkcjonowania
organizacji niedochodowych. W rozdziale tym omówiono również specyfikę ich
funkcjonowania oraz dokonano ich szczegółowej klasyfikacji.
W rozdziale drugim przedstawiono charakterystykę marketingu organizacji non -
profit oraz instrumentów marketingu-mix tj. produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji.
Z kolei w rozdziale trzecim dokonano analizy wykorzystania poszczególnych
instrumentów marketingowych w działalności organizacji non-profit na przykładzie
Fundacji im. Hetmana Jana Tarnowskiego oraz Stowarzyszenia „U Siemachy”. Rozdział
ten przybliża nie tylko zakres funkcjonowania wspomnianych organizacji, ich misje,
zadania oraz cele, ale zawiera również porównanie w zakresie stosowanych przez nie
instrumentów marketingowych.
Przy pisaniu niniejszej pracy korzystano z bogatej literatury przedmiotu, aktów
prawnych oraz materiałów wewnętrznych organizacji.