dc.description.abstract |
Głównym celem niniejszej pracy było przedstawienie organizacji i przebiegu spisu
z natury, jako jednej z metod przeprowadzenia inwentaryzacji w jednostkach budżetowych na
przykładzie Zespołu Szkolno - Gimnazjalnego w Jazowsku.
Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwsze dwa zawierają treści teoretyczne
i zostały napisane na podstawie ogólnodostępnej literatury. W rozdziale trzecim
wykorzystano stronę internetową Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Jazowsku oraz
informacje zgromadzone od pracowników szkoły. Czwarty rozdział został opracowany na
podstawie dokumentów znajdujących się w szkole, jak również w Zespole Ekonomiczno -
Administracyjnym Placówek Oświatowych, prowadzącym księgowość szkoły.
W rozdziale pierwszym przedstawiono specyfikę funkcjonowania jednostek sfery
finansów publicznych. Wyjaśniono pojęcie finansów publicznych oraz funkcje, jakie pełnią
w gospodarce. Analizie poddano formy funkcjonowania jednostek finansów publicznych,
a mianowicie: jednostki budżetowe, zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze.
W rozdziale drugim pokazano istotę inwentaryzacji. Omówiono jej rodzaje, jak
również metody, którymi można ją skutecznie przeprowadzić.
W trzecim rozdziale zaprezentowano Zespół Szkolno – Gimnazjalny w Jazowsku,
jako obiekt, w którym przeprowadzono badania. Przedstawiono historię szkoły, pracowników
i uczniów.
Natomiast w rozdziale czwartym opisane zostały czynności związane
z przeprowadzeniem inwentaryzacji za pomocą spisu z natury w Zespole Szkolno-Gimnazjalnym
w Jazowsku. Przedstawiono również wnioski wynikające z przeprowadzonej
inwentaryzacji. |
pl |