Abstract:
W pracy postawiono tezę, iż działalność mająca na celu kształtowanie wizerunku AC
Milan miała istotne znaczenie dla pozycji tego klubu na rynku sportowym. Po zapoznaniu się
z literaturą naukową oraz czasopismami na temat promocji, marketingu sportowego,
wizerunku i zapoznaniu się z pozycją AC Milan na globalnym rynku sportowym
scharakteryzowane zostały działania promocyjne i działalność tego jednego z
najsłynniejszych klubów świata.
W pierwszym rozdziale opisano i scharakteryzowano profil rynku sportowego oraz jego
specyfikę. Przybliżono również istotę marketingu sportowego, jego rolę w funkcjonowaniu
zarówno organizacji sponsorowanych jak i sponsorujących oraz jego szybko rosnące
znaczenie jako część światowej gospodarki.
W drugim rozdziale przybliżono istotę tożsamości i wizerunku w działalności organizacji.
Opisano również narzędzia wykorzystywane w działaniach promocyjnych i public relations.
Scharakteryzowano tu zarówno istotę znaczenia tożsamości w każdej organizacji działającej
na rynku, jak również działania mające zachowanie własnej tożsamości i wizerunku na
przykładzie AC Milan. Przybliżono w tym rozdziale czynniki wyróżniające włoski klub od
innych klubów piłkarskich, dzięki którym Milan jest postrzegany w sposób szczególny przez
kibiców, obserwatorów, jego partnerów i sponsorów.
W rozdziale trzecim przybliżono charakterystykę klubu, jego pozycje, historie, sukcesy oraz
ludzi, dzięki którym Milan stał się jednym z najbardziej utytułowanych i najsłynniejszych
klubów świata.
W rozdziale czwartym scharakteryzowano największych konkurentów Milanu na rynku
globalnym zarówno pod względem sportowym, finansowym jak i strategii jakie przyjęły te
kluby w swej działalności. Opisano ich sukcesy, strategie oraz sytuację finansową.