Zarządzanie zasobami ludzkimi na przykładzie Hotelu Spa Dr Irena Eris w Krynicy - Zdroju
Ładowanie...
Data
2010-09-30 10:38:58
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Wszechstronnym celem zarządzania zasobami ludzkimi jest dostarczenie wartości
dla interesariuszy przez osiąganie i zachowanie wysokiej efektywności pracy oraz
podnoszenie wartości kapitału ludzkiego zgodnie z nadrzędnymi celami organizacji.
W pierwszym rozdziale zaprezentowano istotę, usługi oraz kierunki rozwoju usług
hotelarskich. Wnikliwie przedstawiono podział i cechy usług jak również specyfikację
usług hotelarskich.
Rozważania w drugim rozdziale rozpoczęto od omówienia zarysu zarządzania
zasobami ludzkimi. Następnie przedstawiono modele zarządzania zasobami ludzkimi
między innymi model Harvardzki i model Michigan. Kolejny punkt wskazuje zadania
działów personalnych w realizacji, a są to np. planowanie zatrudnienia, rekrutacja
pracowników, ocena pracowników, wynagrodzenie pracowników jak również szkolenia
pracowników.
Rozdział trzeci to organizacja i funkcjonowanie Hotelu Spa Dr Irena Eris czyli
ogólna charakterystyka hotelu, struktura niniejszej firmy oraz jej podział na grupy
pracowników, także analiza SWOT i analiza otoczenia konkurencyjnego. Została
przedstawiona również misja i strategia obowiązująca w tymże hotelu.
Rozdział czwarty jest dopełnieniem części teoretycznej. Obejmuje on planowanie
zatrudnienia, rekrutacje i selekcje, obowiązki i zadania pracowników, wynagradzanie i
system oceniania oraz szkolenie pracowników.
Praca została napisana na podstawie literatury przedmiotu, stron internetowych oraz
wewnętrznych materiałów Hotelu SPA Dr Ireny Eris. Zarządzanie zasobami ludzkimi w Hotelu Spa Dr Irena Eris w Krynicy-Zdroju to
planowanie zatrudnienia, rekrutacja i selekcja, obowiązki i zadania pracowników oraz
wynagrodzenie i systemy oceniania, które będą bardziej efektywne jeśli oparte zostaną na
właściwym ich zrozumieniu.
Opis
Słowa kluczowe
zarządzanie zasobami ludzkimi, usługi, model Harvardzki, model Michigan, Hotel Spa Dr Irena Eris, personel, usługi hotelarskie