Postawy i zachowania konsumpcyjne kobiet wobec reklam kosmetyków markowych firmy "Dove"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Tokarz, Anna
dc.date.accessioned 2018-02-27T14:07:29Z
dc.date.available 2018-02-27T14:07:29Z
dc.date.issued 2010-09-27 11:13:38
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10313
dc.description.abstract Bardzo interesującym i aktualnym zagadnieniem jest wpływ reklamy telewizyjnej na decyzje konsumenckie kobiet. W dzisiejszym świecie, reklamy otaczają konsumentkę niemal z każdej strony i nakłaniają do licznych zakupów, zwłaszcza różnego rodzaju kosmetyków. W tym celu zostały przeprowadzone badania, których metodą badawczą była ankieta, a narzędziem badawczym kwestionariusz ankietowy. Badania były przeprowadzone 9-10 września 2010 roku w Nowym Sączu. Głównym problemem badawczym były postawy i zachowania konsumpcyjne kobiet wobec reklam kosmetyków markowych firmy „Dove”. Przeprowadzone badania wykazały, że kobiety bez względu na wiek, w swojej ocenie, dokonywały zakupów w sposób racjonalny i przemyślany, a wysokość miesięcznych wydatków na kosmetyki wynosiła 50 zł. Natomiast największy wpływ na zachowania i postawy konsumentek przy zakupie jakiegokolwiek nowego kosmetyku, miała rekomendacja koleżanek i reklama telewizyjna. Z kolei reklama telewizyjna miała bardzo mały wpływ na decyzje konsumenckie, w przypadku kosmetyków firmy „Dove”. Z badań wynika, iż rekomendacja znajomych ma duży wpływ na podejmowane decyzje konsumenckie, jeżeli chodzi o zakup kosmetyków, a takie czynniki jak: cena, jakość czy marka – także nie pozostają bez znaczenia. pl
dc.description.abstract As a very interesting and of the present moment issue seems to be the influence of the TV advertisement on consumer decisions of women. Nowadays, customers are surrounded by advertisements from almost every side, which purpose in tu persuade consumers to purchase different things, especially various kinds of cosmetics. In order to collect information on the subject a careful study was conducted with a questionnaire as a research method and survey questionnaire as a research tool. Research was conducted on 9-10 September 2010 in Nowy Sącz. The main research problems were consumer attitudes and behaviours of women towards the advertisements of “Dove” branded cosmetics. The research proved that women of any age, in their mind, made rational and thoughtful purchases, with spendings on cosmetics of about 50 zł monthly. The most impact on consumer behaviour, when buying any new type of cosmetics, had a friends word and TV commercial. The TV commercial although had very little impact in case of „Dove” cosmetics. The survey proved, that a friend’s recommendation plays an important role when it comes to making a decision what brand one should buy. Of course price, quality or brand name are important as well. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject psychologia pl
dc.subject marketing pl
dc.subject zachowania pl
dc.subject kobieta pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject advertisement pl
dc.subject psychology pl
dc.subject marketing pl
dc.subject woman pl
dc.subject advertising pl
dc.subject behaviour pl
dc.title Postawy i zachowania konsumpcyjne kobiet wobec reklam kosmetyków markowych firmy "Dove" pl
dc.title.alternative Consumer attitudes and behaviours of women towards the advertisements of "Dove" branded cosmetics pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2018-02-22T14:29:39Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info