Turystyka motywowana historią – zamki doliny Dunajca jako koncepcja kreacji nowego produktu turystycznego
Ładowanie...
Data
2010-09-27 00:34:05
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Tematem pracy jest „Turystyka motywowana historią – zamki doliny Dunajca jako
koncepcja kreacji nowego produktu turystycznego”. Autor próbował znaleźć odpowiedź na kilka
zasadniczych pytań dotyczących utworzenia zamkowego szlaku turystycznego biegnącego od
Niedzicy i Czorsztyna przez Nowy Sącz aż do Melsztyna. Czy u współczesnego turysty
znajdzie się zapotrzebowanie na taki produkt? Czy historia połączona z legendami okraszona
zorganizowanymi imprezami na terenach przyzamkowych wzbudzi zainteresowanie
turystów? Czy pomysł utworzenia szlaku zamkowego jest dobrym pomysłem czy
chybionym? Czy turystyka motywowana historią nie będzie wzbudzała skojarzeń z
przedmiotem w szkole. Czy pozostałości po średniowiecznych warowniach wzbudzą
zainteresowanie u turystów?
Z przeprowadzonych badań jednoznacznie wynika że utworzenie produktu
turystycznego jakim byłby szlak turystyczny motywowany historią jest bardzo dobrym
pomysłem. Ankietowanym podobały się zaproponowane formy promocji obiektów
położonych na szlaku i wykazali duże zainteresowanie odpowiednio podaną historią i
legendami.
Nie należy jednak zapominać, że stworzenie szlaku turystycznego potrzebuje
odpowiedniego oznakowania, promocji, logo oraz spójnej nazwy własnej z którą można by
było łatwo i jednoznacznie identyfikować szlak „zamki w dolinie Dunajca”.
Opis
Słowa kluczowe
turystyka, historia, ekonomika turystyki, zamkowy szlak turystyczny, produkt turystyczny