Zarządzanie marką luksusową na przykładzie Louis Vuitton

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Malczak, Jan
dc.contributor.author Kopff, Karolina
dc.date.accessioned 2018-02-28T11:55:02Z
dc.date.available 2018-02-28T11:55:02Z
dc.date.issued 2010-10-04 21:48:23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10318
dc.description.abstract W tej pracy został opisany sposób w jaki jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek ekskluzywnych Louis Vuitton, zarządza swoją marką, doprowadzając do stania się ikoną luksusu i stylu. W pierwszym rozdziale zostały wytłumaczone podstawy teoretyczne związane z marką, które pozwolą na zrozumienie funkcjonowania mechanizmu zarządzania nią. Został poruszony w nim temat definicji i części składowych marki, zakres jej interpretacji, wyznaczniki siły marki oraz geneza i znaczenie marki luksusowej, ponieważ to ona będzie podstawą wszystkich analiz. Drugi rozdział opisuje segment rynku dóbr luksusowych oraz postawy konsumenckie na tym rynku. Albowiem okazuje się, że klienci marek ekskluzywnych kierują się zupełnie innymi zachowaniami niż tradycyjni klienci, co zostało poddane szczegółowej analizie i charakterystyce. Trzeci rozdział opisuje strategie markowe przedsiębiorstw na rynku dóbr luksusowych. Zostały tu opisane role reklamy i promocji w budowaniu marki, wpływ strategii rozciągania i rozszerzania marki na eksploatację jej siły oraz strategie wprowadzania marek luksusowych na rynki zagraniczne. Czwarty, ostatni rozdział zajmuje się zarządzaniem marką luksusową w praktyce. Opisuje przykład marki Louis Vitton i jej interesującą i długoletnią historię. W kolejnym podrozdziale uwaga skupiona jest na innowacyjnej reklamie i promocji dzięki, której marka jest rozpoznawalna na całym świecie. W ostatnim podrozdziale zajęto się sytuacją rynku polskiego. Jest to rynek rozwijający się i stający się atrakcyjnym dla ekskluzywnych marek, również dla Louis Vuitton, który niebawem wprowadza swoją markę na ten rynek. W tym podrozdziale opisano dochody Polaków, konkurencję w segmencie dóbr ekskluzywnych oraz oszacowano szansę marki LV w funkcjonowaniu na naszym rynku. Jak zostało przedstawione w pracy marka Louis Vuitton stanowi świetny przykład zarządzania marką luksusową. Spełnia ona większość kryteriów efektywnego zarządzania marką opisanych w pracy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marka pl
dc.subject zarządzanie marką pl
dc.subject marka luksusowa pl
dc.subject funkcjonowanie rynku pl
dc.subject strategie pl
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.title Zarządzanie marką luksusową na przykładzie Louis Vuitton pl
dc.title.alternative Luxury brand management on the example of Louis Vuitton pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2018-02-22T14:30:03Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info