Abstract:
Niniejsza praca poświęcona jest przeprowadzeniu analizy sytuacji strategicznej Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Krakowie S.A. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym opisano ogólną koncepcję analizy strategicznej, jej istotę cele, funkcje, modele oraz cały proces analizy strategicznej. Rozdział drugi poświęcony jest instrumentom analizy strategicznej. Zostały w nim bliżej przedstawione metody analizy potencjału przedsiębiorstwa, metody otoczenia dalszego, metody otoczenie bliższego oraz analiza SWOT. W rozdziale trzecim przedstawiono prezentację Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Krakowie S.A., powstanie i rozwój firmy, strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa, zakres obowiązków poszczególnych komórek organizacyjnych oraz strukturę zatrudnienia, a także analizę zasobów firmy. Czwarty rozdział to analiza otoczenia dalszego i bliższego oraz ocena sytuacji strategicznej PKS w Krakowie S.A.