Analiza wpływu wykorzystania systemu informacyjnego obrazująca jakość obsługi pacjentów na podstawie placówki SPM ZOZ Bochnia

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Handzel, Zbigniew
dc.contributor.author Gałka, Jolanta
dc.date.accessioned 2018-03-12T12:25:23Z
dc.date.available 2018-03-12T12:25:23Z
dc.date.issued 2010-09-29 21:19:00
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10339
dc.description.abstract W opracowaniu ukazano system informacyjny jako narzędzie doskonalenia komunikacji na przykładzie funkcjonowania SPM ZOZ Bochnia, ocenę skuteczności istniejących w tym zakresie rozwiązań oraz wskazanie kierunków usprawnień. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy i drugi pracy został stworzony na podstawie dostępnej literatury przedmiotu. Natomiast rozdziały trzeci i czwarty zostały przygotowane z wykorzystaniem metody analizy przypadków i przyczyn, gdzie obiektem badań empirycznych był Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Bochni. W pierwszym rozdziale „Znaczenie procesów komunikacji dla funkcjonowania organizacji” została przedstawiona istota, elementy oraz rodzaje komunikacji. Rozdział drugi zatytułowany „Determinanty skutecznej komunikacji” poświęcony jest opisowi tychże właśnie czynników. W szczególności zawiera klasyfikację poszczególnych czynników wpływających na skuteczność procesów komunikowania się. Szczególnie wiele miejsca poświęcono na prezentację znaczenia informacji dla procesu komunikowania się oraz na analizę struktury systemu informacyjnego. Scharakteryzowano również w tym miejscu najważniejsze bariery utrudniające realizację procesu komunikacji. Rozdział trzeci „Charakterystyka działalności SPM ZOZ Bochnia” przedstawia możliwe do zastosowania w tym przypadku stosowane metody badawcze, jak również prezentuje cele i założenia niniejszej pracy. W szczególności nakreślono tutaj kierunki i kryteria analizy systemu informacyjnego Samodzielnego Publicznego Miejskiego Zakładu Opieki Zdrowotnej Bochnia, prezentując jednocześnie charakterystykę głównych celów systemu informacyjnego organizacji. Dokonano także prezentacji metod i technik analizy systemu informacyjnego. Z kolei rozdział czwarty „Diagnoza systemu informacyjnego SPM ZOZ Bochnia” objął swym zakresem całą procedurę projektowania systemu informacyjnego. Aby uzyskać i wdrożyć ten system bezwzględnie, ale to bezwzględnie konieczny jest program reform i modernizacji w obrębie organizacji. Jednym z głównych celów powinna być dążność do funkcjonowania elektronicznego systemu, na wzór istniejących już aplikacji komputerowych skorelowanych z obowiązującym system prawnym (w ramach ochrony zdrowia). Główny cel pracy polegający na wychwyceniu braków w istniejącej strukturze organizacyjnej, dzięki zastosowaniu różnorakich metod i technik został w dużym stopniu osiągnięty. Szczególne problemy jak zwykle pojawiły się z ludźmi, którzy obawiając się nowości nieufnie patrzą na wszelkie zmiany. Wskazano propozycje mające na celu usprawnienie struktury organizacyjnej ZOZ’u. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject informacja pl
dc.subject komunikacja pl
dc.subject komunikowanie się pl
dc.subject Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Bochni pl
dc.subject organizacja pl
dc.subject jakość obsługi pl
dc.subject systemy informacyjne pl
dc.title Analiza wpływu wykorzystania systemu informacyjnego obrazująca jakość obsługi pacjentów na podstawie placówki SPM ZOZ Bochnia pl
dc.title.alternative An analysis of the information system application impact representing the patient quality service as exemplified by SPM ZOZ Bochnia pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2018-02-22T14:19:11Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info