Socjotechnika oddziaływania reklamy prasowej kosmetyków firmy L'oreal na studentki WSB-NLU

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-09-26 17:12:47

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Reklama, będąca formą komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem konsumenckim, wykorzystuje mechanizmy oparte na wiedzy z zakresu marketingu, psychologii i socjologii. Obszar badań autorskich w niniejszej pracy obejmuje rozpoznanie wpływu technik stosowanych w reklamie prasowej kosmetyków na postawy konsumenckie. Na drodze badań ankietowych, przeprowadzonych drogą internetową wśród studentek WSB – NLU, wykazano, że odwoływanie się do emocji poprzez stosowanie środków językowych, odpowiedniej kolorystyki i obrazu jest skutecznym narzędziem reklamotwórców, czego badane były w dużej mierze nieświadome. Wyniki badań wykazały, że reklamy wykorzystujące stereotyp kobiety – obiektu seksualnego odbierane są jako bardziej atrakcyjne i wiarygodniejsze od innych. Kres manipulacji, zwłaszcza wykorzystującej oparty na stereotypie płciowym wizerunek kobiety, może położyć wykształcenie konsumenta selektywnego. Jako krytyczny i świadomy swych wymagań uczestnik rynku będzie on zaspokajał swoje rzeczywiste, a nie wyindukowane przez wytwórców, potrzeby.

Opis

Słowa kluczowe

marketing, promocja, reklama, potrzeba, socjotechnika, komunikacja, konsumpcja, stereotypizacja

Cytowanie