dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy jest ukazanie materialnych, jak i pozamaterialnych form i instrumentów pobudzania motywacji pracowników w oparciu o analizę i syntezę literatury przedmiotu oraz zaprezentowanie, w części badawczej, systemu motywowania w firmie Nestle Polska S.A. w dziale Professional. Hipotezami badawczymi są: I hipoteza badawcza: „W dużych międzynarodowych korporacjach funkcjonują zorganizowane systemy motywacyjne”; II hipoteza badawcza: „Pozapłacowe środki motywowania są ważne, ale ich znaczenie rośnie z chwilą, kiedy poziom wynagrodzenia zostaje zaakceptowany przez pracowników”. Dwa pierwsze rozdziały to część teoretyczna. W rozdziale pierwszym przedstawiono pojęcie motywacji, jej istotę i znaczenie. W rozdziale drugim scharakteryzowano narzędzia motywowania, z podziałem na motywatory płacowe, pozapłacowe materialne oraz pozapłacowe niematerialne. Biorąc pod uwagę aktualną sytuację gospodarczą i ogólnoświatowy kryzys, poruszano również zagadnienie motywowania w czasach kryzysu. Rozdziały III oraz IV to rozdziały praktyczne. Opisano w nich strukturę oraz zasady motywowania pracowników w Grupie Nestle Polska S.A., ze szczególnym uwzględnieniem działu Professional. Dodatkowo przedstawiono wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród 21 pracowników terenowych działu Nestle Professional. Całość kończą podsumowanie i wnioski. W niniejszej pracy potwierdzone zostały postawiane hipotezy badawcze. W szczególności dowiedziono, że wynagrodzenie jest czynnikiem motywującym, którego wysokość ma największy wpływ na realizację wszystkich celów firmy. |
pl |