Rozwój przedsiębiorczości w firmie jednoosobowej na przykładzie działalności "Firmy Handlowej Edyta Nowak"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ustupski, Janusz
dc.contributor.author Nowak, Edyta
dc.date.accessioned 2018-07-09T10:26:37Z
dc.date.available 2018-07-09T10:26:37Z
dc.date.issued 2010-09-23 11:01:38
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10439
dc.description.abstract Celem tej pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytania dotyczące rozwoju przedsiębiorczości oraz ukazanie możliwości jakie nowoczesny rynek stawia młodym, zdolnym i przedsiębiorczym osobom. Zakres pracy obejmuje charakterystykę i analizę jednoosobowej firmy, na podstawie jej przeszło dwuletniej działalności. Firma jest rozpatrywana pod względem najważniejszych w handlu czynników takich jak: zaopatrzenie, sprzedaż, konkurencyjność i marketing. W rozdziale 1.2.1 zgłębiana jest, bardzo istotna dla handlu problematyka zaopatrzenia. W rozdziale 1.2.2 rozważona została nie mniej ważna sprzedaż. Czyli co, gdzie i jak jest sprzedawane. Konkurencyjność została zbadana z zastosowaniem analizy SWOT w rozdziale IV. Natomiast na dokładne przedstawienie marketingu poświęcony został cały rozdział III. Do przeprowadzenia badań dla niniejszej pracy wybrano ankietę. Została ona przeprowadzona w 100 egzemplarzach, w dwóch częściach. Pierwsza część, 50 egzemplarzy, przeprowadzona została on-line. Ankieta została umieszczona na ogólnodostępnej stronie internetowej. Druga część, pozostałe 50 egzemplarzy, przeprowadzona została w tradycyjnej formie, papierowej. Wyniki zostały porównane i przedstawione w postaci wykresu. W tym przypadku wynik badań pozwoliły dokładnie określić pozycję firmy na rynku i jej realne szanse na przetrwanie. Jest to o tyle istotne, o ile istotne jest ciągłe poszukiwanie nowych rynków zbytu oraz eliminowanie konkurencji. Czyli w zasadzie najważniejsze informacje potrzebne przy planowaniu rozwoju i strategii marketingowej. Praca została napisana w oparciu o rzetelną i nowoczesną literaturę. Zawiera aktualne ujęcie tematu, w świetle nowo przeprowadzonych badań. Obejmuje wiele elementów wydawałoby się powszechnie znanych z nowego punktu widzenia. Zawiera szeroko i interesująco opracowaną koncepcję rozwojową firmy. Przygotowanie niniejszej pracy byłoby niemożliwe bez akceptacji i wsparcia badanej firmy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject przedsiębiorstwo pl
dc.subject rozwój przedsiębiorstwa pl
dc.subject firma pl
dc.subject marketing pl
dc.subject konkurencyjność pl
dc.subject badania marketingowe pl
dc.subject przedsiębiorczość pl
dc.subject sprzedaż pl
dc.title Rozwój przedsiębiorczości w firmie jednoosobowej na przykładzie działalności "Firmy Handlowej Edyta Nowak" pl
dc.title.alternative Development of entrepreneurship in a one- man company as exemplified by the activity of "Firma Handlowa Edyta Nowak" pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2018-03-09T12:21:15Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info