dc.contributor.advisor |
Nowacki, Włodzimierz |
pl |
dc.contributor.author |
Dyja, Szymon |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-16T10:57:19Z |
|
dc.date.available |
2019-11-16T10:57:19Z |
|
dc.date.issued |
2019-11-16 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/10536 |
|
dc.description.abstract |
Technologia informatyczna i reklama są dziedzinami silnie związanymi ze współczesnym społeczeństwem. Oba te elementy przenikają się wzajemnie oraz mocno oddziałują na otoczenie. Celem niniejszej pracy było sprawdzenie jaki wpływ na kształtowanie się rynku reklamy ma rozwój technologii informatycznej. Autor chcąc wykazać zależności pomiędzy zmianami na rynku reklamy i rozwojem technologicznym wykorzystał literaturę z zakresu informatyki i marketingu, a także sięgnął do międzynarodowych raportów opisujących rynek reklamy internetowej. Raporty te opracowywane są przez sieć firm audytorskich PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB. Renoma badań IAB/PwC sprawia, że raporty uznawane są na rynku za rzetelne i stanowią bazę do dalszych opracowań. Wyniki przeprowadzonych analiz potwierdzają hipotezę, że rozwój technologii informatycznej silnie wpływa na kształtowanie się rynku reklamy. W Stanach Zjednoczonych jeszcze 20 lat temu udział wydatków na reklamę internetową stanowił poniżej 1% całego rynku reklamy, podczas gdy w 2015 roku było to 30%. Dynamiczny rozwój technologiczny doprowadził do upowszechnienia się Internetu i ewolucji reklamy online. W ciągu ostatnich dwóch dekad występuje silna korelacja dodatnia pomiędzy ilością użytkowników sieci, a przychodami z reklam internetowych. Analiza trendów na rynku reklamy pozwala wnioskować, że w najbliższych latach Internet będzie głównym nośnikiem reklam. |
pl |
dc.description.abstract |
Information technology and advertising are two fields strongly connected with modern society. Both of these elements entwine and they influence the environment greatly. The purpose of this thesis is to inspect what impact the development of the information technology has on the forming of the advertising market. The author, in order to demonstrate the correlation between changes in the advertising market and technological development, used the literature of information technology and marketing fields. International reports characterizing the Internet advertising market have also been used. These reports are prepared by a network of PwC audit firms on the commission of Interactive Advertising Bureau IAB. The reputation of IAB/PwC research makes the reports considered reliable in the market and a basis for further treatises. The results of the conducted analyses confirm the hypothesis that the development of information technology influences the forming of the advertising market to a great degree. In the United States just 20 years ago Internet advertising expenses constituted less than 1% of the overall advertising market, while in 2015 it was 30%. Dynamic technological development has led to the widespread use of the Internet and the evolution of online advertising. Over the last two decades there has been a strong positive correlation between the number of the World Wide Web users and the revenues from online advertising. The analysis of the advertising market trends lets us conclude that in the years to come the Internet will be the main advertising medium. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
open access |
pl |
dc.subject |
reklama |
pl |
dc.subject |
technologia informatyczna |
pl |
dc.subject |
Internet |
pl |
dc.subject |
rynek reklamy |
pl |
dc.subject |
marketing internetowy |
pl |
dc.subject |
rozwój technologiczny |
pl |
dc.subject |
advertising |
pl |
dc.subject |
information technology |
pl |
dc.subject |
Internet |
pl |
dc.subject |
advertising market |
pl |
dc.subject |
internet marketing |
pl |
dc.subject |
technological development |
pl |
dc.title |
Wpływ rozwoju technologii informatycznej na kształtowanie się rynku reklamy |
pl |
dc.title.alternative |
The impact of the development of information technology on the forming of the advertising market |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |