dc.contributor.advisor |
Mędzelowski, Tadeusz |
pl |
dc.contributor.author |
Sroka, Jadwiga |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-18T11:03:00Z |
|
dc.date.available |
2019-11-18T11:03:00Z |
|
dc.date.issued |
2019-11-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/10549 |
|
dc.description.abstract |
Praca pt. „Rola personelu w kształtowaniu wizerunku firmy na przykładzie Przychodni Stomatologicznej Tardent” ma na celu zbadanie wizerunku firmy, który jest kształtowany przez personel. Praca składa się z trzech rozdziałów, gdzie w pierwszy omawia pojęcie wizerunku firmy, jego elementy, procesy tworzenia i identyfikacji wizualnej, a także porównuje go z marką i tożsamością organizacji. Rozdział drugi omawia rolę public relation w tworzeniu wizerunku firmy w tym zasady jego działania, fazy i techniki tworzenia oraz zadania i funkcje. Rozdział trzeci omawia działalność Przychodni Stomatologicznej Tardent, która jest obiektem analizy niniejszej pracy. Przedstawia też cele rozwojowe firmy. W rozdziale tym dokonana została co istotne interpretacja wyników badania ankietowego, któremu poddano grupę 50 pacjentów oraz analiza SWOT. |
pl |
dc.description.abstract |
The work entitled ‘The role of staff in shaping company’s image as exemplified by Tardent Dental Surgery’ aims at an examination of the company’s image, which is created by its staff. The work consists of three chapters. In Chapter 1 the notion of an image, its components, creation processes and visual identification have been presented and compared a brand and an organisation’s identity. In Chapter 2 the role of public relations in image creation has been depicted, including the rules of its operation, creation stages and processes as well as tasks and functions. In the last Chapter 3 Tardent Dental Surgery, being the object of the analysis, has been depicted, followed by a focus on its development objectives. Finally, the results of a survey questionnaire conducted among the group of 50 patients have been interpreted. These patients constituted a representative research group. Moreover, a SWOT analysis has been carried out and conclusions have been drawn. Based on the obtained results it can be stated that at Tardent Dental Surgery the staff make all efforts to maintain the company’s image at the highest level; however, insufficient information provided to the patients regarding the facility’s operation leaves them ill-informed and, in consequence, they do not take a full advantage of this surgery’s potential. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
open access |
pl |
dc.subject |
wizerunek |
pl |
dc.subject |
tożsamość |
pl |
dc.subject |
public relations |
pl |
dc.subject |
przedsiębiorstwo |
pl |
dc.subject |
strategia |
pl |
dc.subject |
analiza |
pl |
dc.subject |
Przychodnia Stomatologiczna Tardent |
pl |
dc.subject |
Tarnów |
pl |
dc.subject |
image |
pl |
dc.subject |
identity |
pl |
dc.subject |
public relations |
pl |
dc.subject |
enterprise |
pl |
dc.subject |
strategy |
pl |
dc.subject |
analysis |
pl |
dc.title |
Rola personelu w kształtowaniu wizerunku firmy na przykładzie Przychodni Stomatologicznej Tardent |
pl |
dc.title.alternative |
The role of staff in shaping company’s image as exemplified by Tardent Dental Surgery |
pl |
dc.type |
bachelorThesis |
pl |