Promotion and analysis in the development of restaurant business: the case of a steakhouse restaurant in Kazahstan

Ładowanie...
Miniatura

Data

2019-11-18

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

The restaurant business was always among profitable enterprises all over the time. Annually people spend around $1 billion on eating out. Kazakhstan is no exception when it comes to fancy restaurants and good eating places. It is very important for restaurants that they are well organized and pursue their values in order to maintain good client base and be profitable. There are many different aspects that need to considered before opening a restaurant. Among them are qualified personnel, verified suppliers, creative interior and many others. Nowadays, steakhouses become very popular among middle and high income class customers. It is a place that focuses on meat dishes that came to our country from American culture. CRUDO steakhouse, GoodBeef steakhouse are examples of Almaty finest places. I analyze the operations of full life cycle of restaurant business in Almaty, from registration of the enterprise to its operation, marketing channels and costs, through marketing concepts such as SWOT Analysis, Porter’s 5 forces and marketing 4 Ps. The main objective is to analyze all components of restaurant business in Kazakhstani market using the example of the CRUDO steakhouse.
Dla restauracji jest bardzo ważnym, aby były dobrze zorganizowane i realizowały swoje wartości, aby utrzymać dobrą bazę klientów i przynosić zyski. Istnieje wiele różnych aspektów, które należy rozważyć przed otwarciem restauracji. Należą do nich wykwalifikowana kadra, sprawdzeni dostawcy, kreatywne wnętrze i wiele innych. W dzisiejszych czasach restauracje typu steakhouse stają się bardzo popularne wśród klientów o średnich i wysokich dochodach. Jest to miejsce, które koncentruje się na potrawach mięsnych, pochdzących z kultury amerykańskiej. Steakhouse CRUDO, steakhouse GoodBeef to przykłady najlepszych miejsc w Ałmaty. Zamierzam przeanalizować działalność pełnego cyklu życia restauracji w Almaty, od rejestracji przedsiębiorstwa do jego działalności, kanałów marketingowych i kosztów. Analiza zostanie przeprowadzona z użyciem koncepcjych marketingowe, takich jak analiza SWOT, 5 sił Portera i marketing 4 Ps. Głównym celem jest analiza wszystkich składników działalności restauracyjnej na rynku kazachskim na przykładzie steakhouse CRUDO.

Opis

Słowa kluczowe

steakhouse restaurant, analysis, promotion, business model, innovation, restauracja typu steakhouse, analiza, promocja, model biznesowy, innowacje

Cytowanie