Filozofia Kaizen w percepcji przyszłych menedżerów
Ładowanie...
Data
2019-11-25
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem badawczym prezentowanej pracy jest poznanie opinii studentów kierunku Zarządzania, dotyczących ich przekonań oraz wiedzy na temat zasad TQM i możliwości ich implementacji w przedsiębiorstwie jak i życiu zawodowym. Badania przeprowadzone zostały na celowo wybranej grupie, za pomocą sondażu diagnostycznego. Studenci biorący udział w badaniu byli zapewnieni o ich pełnej anonimowości. Udzielone przez respondentów odpowiedzi pozwoliły potwierdzić lub zaprzeczyć stawianym hipotezom. Ankietowani zgodnie potwierdzili, iż planują swoją dalszą karierę zawodową w kierunku menedżerskim. Jednoznacznie wyrazili również przekonanie, iż stosowanie zasad TQM jest słuszne i przynosi wymierne korzyści na coraz bardziej konkurencyjnym rynku produktów i usług. Jedno z pytań zadanych studentom nawiązuje do szerszego spektrum postrzegania filozofii Kaizen, a mianowicie czy możemy ją zastosować planując własną ścieżkę rozwoju. Również w tym przypadku ankietowani potwierdzili, że zakres przytoczonej filozofii jest znacznie szerszy aniżeli samo ujęcie rynkowe. Wiedza zdobyta podczas przeprowadzonych badań pozwala mieć nadzieję, iż percepcja przyszłych menedżerów zmierza w pożądanym kierunku, co pozwoli nam - konsumentom cieszyć się wyrobami coraz wyższej jakości.
The aim of the following study is to interview Faculty of Management students about their beliefs and the knowledge of TQM principles and possibilities of their implementation in the company as well as professional life. The study was conducted with a chosen group by the means of a diagnostic survey. Students participating in the study were ensured about the full anonymity. They received the questionnaire in the paper version The results allowed to confirm or contradict the hypothesis. The answers were unequivocal. The respondents confirmed that they were planning their further professional career in management. It was also emphasized that applying TQM principles is justifiable and beneficial as far as more and more competitive market of products and services is concerned. One of questions referred to the Kaizen philosophy, whether it could be profitable during the planning their own career development. The respondents without hesitation stated that the scope of this theory is much wider than the market meaning. The acquired knowledge lets us hope that the perception of future managers is heading in right direction what will let us - consumers enjoy better quality products.
The aim of the following study is to interview Faculty of Management students about their beliefs and the knowledge of TQM principles and possibilities of their implementation in the company as well as professional life. The study was conducted with a chosen group by the means of a diagnostic survey. Students participating in the study were ensured about the full anonymity. They received the questionnaire in the paper version The results allowed to confirm or contradict the hypothesis. The answers were unequivocal. The respondents confirmed that they were planning their further professional career in management. It was also emphasized that applying TQM principles is justifiable and beneficial as far as more and more competitive market of products and services is concerned. One of questions referred to the Kaizen philosophy, whether it could be profitable during the planning their own career development. The respondents without hesitation stated that the scope of this theory is much wider than the market meaning. The acquired knowledge lets us hope that the perception of future managers is heading in right direction what will let us - consumers enjoy better quality products.
Opis
Słowa kluczowe
zarządzanie jakością, Kaizen, TQM, menadżer, sukces, kariera, konkurencja, zasoby ludzkie, quality management, manager, success, career, competition, human resources