Plan marketingowy spółki Dlawina.pl

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hernas, Adam pl
dc.contributor.author Żołądź, Tomasz
dc.date.accessioned 2019-11-26T11:58:40Z
dc.date.available 2019-11-26T11:58:40Z
dc.date.issued 2019-11-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10587
dc.description.abstract Praca porusza kwestie rynku winiarskiego w Polsce i na świecie, a także pozycji spółki Dlawina.pl na tym rynku. Celem ogólnym pracy jest poznanie i zbadanie czynników determinujących warunki rozwojowe spółki Dlawina.pl. Rozdział pierwszy zawiera zagadnienia związane z rozwojem rynku wina na świecie, w Europie i w Polsce, a także te, dotyczące warunków sprzyjających produkcji wina. Rozdział drugi opisuje sytuację spółki Dlawina.pl, w tym jej historię, wizję i misję oraz działalność marketingową. Tutaj też przeprowadzono analizę SWOT firmy. W trzecim rozdziale poruszono tematykę związaną z klientelą spółki, jej profilem oraz znaczeniem poszczególnych klientów w budowaniu finansów firmy. W tej części pracy przeprowadzono również badania klientów spółki w oparciu o metody badawcze NPS i CSI. Natomiast w rozdziale czwartym opisano pozycję strategiczną oraz cele i plan działania spółki Dlawina.pl, a także opracowano strategię spółki wraz z planem operacyjnym na lata 2017 – 2020. Praca jest dowodem na to, że rynek wina w Polsce wykazuje w ostatnich latach stałą, a przy tym niezmiennie wzrostową tendencję. Pomimo tego, że wśród napojów alkoholowych w naszym kraju wino nadal ustępuje popularnością innym, głównie mocniejszym trunkom, to jednak od kilkunastu lat można odnotować wyraźny wzrost spożycia wina i zainteresowania enologią. W pracy posłużono się obszerną literaturą przedmiotu, w tym pozycjami książkowymi oraz artykułami naukowymi i prasowymi. Ważnym źródłem informacji okazały się również dane pochodzące z uczelni wyższych oraz raporty instytucji naukowych i agencji rządowych. Realizacja celu ogólnego pracy i celów szczegółowych była także możliwa dzięki przeprowadzonym badaniom własnym. Pomocne okazały się też sprawozdania finansowe spółki Dlawina.pl oraz materiały i dane pochodzące ze strony internetowej spółki. pl
dc.description.abstract Thesis presents aspects of the wine market in both Poland and worldwide as well as the position of Dlawina.pl company on the abovementioned market. The main aim of thesis is to knowledge and study the factors that determine the conditions for the development of Dlawina.pl company. The first chapter indicates issues related to the development of the wine market worldwide, in Europe and in Poland along with issues regarding conditions deemed favorable for wine production. The second chapter describes the situation of Dlawina.pl company, including its history, vision and objective as well as its marketing activities. Furthermore, the chapter also presents the company’s SWOT analysis. The third chapter touches upon the issues related to the company’s clientele, its profile and significance of particular customers in terms of building the company’s finances. The fourth chapter describes the strategic position of Dlawina.pl company along with its goals and action plans. This chapter also unveils the company’s strategy and operation plan for the years 2017-2020. Study confirms that the wine market in Poland indicates a continuous and unceasing upward tendency. Despite the fact that wine in Poland still gives way to other - mainly stronger - alcoholic beverages in terms of popularity, a visible growth of consumption of wine and interest in oenology has been recorded for the last dozen or so years. In thesis the extensive literature was used, including books and scientific and press articles. Furthermore, another important source of information were data provided by universities and reports of research institutes and governmental agencies. The author’s own research also contributed to the fulfillment of the study general objective. The financial statements of Dlawina.pl company as well as materials and data from the company's website were also helpful. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access pl
dc.subject wino pl
dc.subject rynek wina pl
dc.subject produkcja wina pl
dc.subject spółka pl
dc.subject działalność marketingowa pl
dc.subject klienci spółki pl
dc.subject analiza marketingowa pl
dc.subject plan marketingowy pl
dc.subject strategia spółki pl
dc.subject wine, pl
dc.subject wine market pl
dc.subject wine production pl
dc.subject company pl
dc.subject marketing activities pl
dc.subject company’s customers pl
dc.subject marketing analysis pl
dc.subject marketing plan pl
dc.subject company’s strategy pl
dc.title Plan marketingowy spółki Dlawina.pl pl
dc.title.alternative Marketing plan for Dlawina.pl company pl
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info