dc.contributor.advisor |
Hernas, Adam |
pl |
dc.contributor.author |
Żołądź, Tomasz |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-26T11:58:40Z |
|
dc.date.available |
2019-11-26T11:58:40Z |
|
dc.date.issued |
2019-11-26 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/10587 |
|
dc.description.abstract |
Praca porusza kwestie rynku winiarskiego w Polsce i na świecie, a także pozycji spółki Dlawina.pl na tym rynku. Celem ogólnym pracy jest poznanie i zbadanie czynników determinujących warunki rozwojowe spółki Dlawina.pl. Rozdział pierwszy zawiera zagadnienia związane z rozwojem rynku wina na świecie, w Europie i w Polsce, a także te, dotyczące warunków sprzyjających produkcji wina. Rozdział drugi opisuje sytuację spółki Dlawina.pl, w tym jej historię, wizję i misję oraz działalność marketingową. Tutaj też przeprowadzono analizę SWOT firmy. W trzecim rozdziale poruszono tematykę związaną z klientelą spółki, jej profilem oraz znaczeniem poszczególnych klientów w budowaniu finansów firmy. W tej części pracy przeprowadzono również badania klientów spółki w oparciu o metody badawcze NPS i CSI. Natomiast w rozdziale czwartym opisano pozycję strategiczną oraz cele i plan działania spółki Dlawina.pl, a także opracowano strategię spółki wraz z planem operacyjnym na lata 2017 – 2020. Praca jest dowodem na to, że rynek wina w Polsce wykazuje w ostatnich latach stałą, a przy tym niezmiennie wzrostową tendencję. Pomimo tego, że wśród napojów alkoholowych w naszym kraju wino nadal ustępuje popularnością innym, głównie mocniejszym trunkom, to jednak od kilkunastu lat można odnotować wyraźny wzrost spożycia wina i zainteresowania enologią. W pracy posłużono się obszerną literaturą przedmiotu, w tym pozycjami książkowymi oraz artykułami naukowymi i prasowymi. Ważnym źródłem informacji okazały się również dane pochodzące z uczelni wyższych oraz raporty instytucji naukowych i agencji rządowych. Realizacja celu ogólnego pracy i celów szczegółowych była także możliwa dzięki przeprowadzonym badaniom własnym. Pomocne okazały się też sprawozdania finansowe spółki Dlawina.pl oraz materiały i dane pochodzące ze strony internetowej spółki. |
pl |
dc.description.abstract |
Thesis presents aspects of the wine market in both Poland and worldwide as well as the position of Dlawina.pl company on the abovementioned market. The main aim of thesis is to knowledge and study the factors that determine the conditions for the development of Dlawina.pl company. The first chapter indicates issues related to the development of the wine market worldwide, in Europe and in Poland along with issues regarding conditions deemed favorable for wine production. The second chapter describes the situation of Dlawina.pl company, including its history, vision and objective as well as its marketing activities. Furthermore, the chapter also presents the company’s SWOT analysis. The third chapter touches upon the issues related to the company’s clientele, its profile and significance of particular customers in terms of building the company’s finances. The fourth chapter describes the strategic position of Dlawina.pl company along with its goals and action plans. This chapter also unveils the company’s strategy and operation plan for the years 2017-2020. Study confirms that the wine market in Poland indicates a continuous and unceasing upward tendency. Despite the fact that wine in Poland still gives way to other - mainly stronger - alcoholic beverages in terms of popularity, a visible growth of consumption of wine and interest in oenology has been recorded for the last dozen or so years. In thesis the extensive literature was used, including books and scientific and press articles. Furthermore, another important source of information were data provided by universities and reports of research institutes and governmental agencies. The author’s own research also contributed to the fulfillment of the study general objective. The financial statements of Dlawina.pl company as well as materials and data from the company's website were also helpful. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
open access |
pl |
dc.subject |
wino |
pl |
dc.subject |
rynek wina |
pl |
dc.subject |
produkcja wina |
pl |
dc.subject |
spółka |
pl |
dc.subject |
działalność marketingowa |
pl |
dc.subject |
klienci spółki |
pl |
dc.subject |
analiza marketingowa |
pl |
dc.subject |
plan marketingowy |
pl |
dc.subject |
strategia spółki |
pl |
dc.subject |
wine, |
pl |
dc.subject |
wine market |
pl |
dc.subject |
wine production |
pl |
dc.subject |
company |
pl |
dc.subject |
marketing activities |
pl |
dc.subject |
company’s customers |
pl |
dc.subject |
marketing analysis |
pl |
dc.subject |
marketing plan |
pl |
dc.subject |
company’s strategy |
pl |
dc.title |
Plan marketingowy spółki Dlawina.pl |
pl |
dc.title.alternative |
Marketing plan for Dlawina.pl company |
pl |
dc.type |
bachelorThesis |
pl |