Abstract:
Sukces każdej firmy zależy w dużej mierze od elastyczności jej funkcjonowania, szybkości dostosowania się do zmian zachodzących na rynku oraz od podejmowania trafnych decyzji odpowiadających na pytania płynące z otoczenia. Praca zawiera wiadomości z zakresu marketingu oraz zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem. Odwołuje się do działań związanych z dystrybucją oraz promocją produktów, a także działań mających na celu prognozowanie przyszłych zysków małych i średnich przedsiębiorstw. Celem pracy jest analiza poszczególnych elementów marketingu mix w odniesieniu do bieżących działań wybranej firmy MSP oraz ukazanie w jakim stopniu radzi sobie z bieżącymi problemami i pułapkami czekającymi na przedsiębiorców nieprzestrzegających „zasad” marketingu. W pracy starano się odpowiedzieć na następujące pytania: czy właściwe zastosowanie marketingu mix ma znaczący wpływ na bieżącą sytuację małych i średnich przedsiębiorstw ; w jaki sposób małe i średnie przedsiębiorstwa mogą pokonać konkurencję, wykorzystując szanse płynące z otoczenia.