Abstract:
Celem pracy było przedstawienie systemu zarządzania jakością, wdrożonego przez firmę Petro-Oil Śląskie Centrum Sprzedaży. Opisano elementy systemu oraz zasady jego działania. Przeanalizowano również w jaki sposób spełnia on wymagania obowiązującej normy. Wreszcie analizie poddano funkcjonowanie systemu a więc czy działa on zgodnie z wymaganiami normy i czy jego wdrożenie doprowadziło do wzrostu efektywności realizowanych w jego ramach procesów oraz jakości świadczonych usług. W pierwszym rozdziale pracy przedstawiono pojęcie jakości oraz różnorodne do niej podejścia zmieniające się w kolejnych okresach. Opisano czym jest system zarządzania jakością a także jakimi normami i procedurami się zajmuję. Nie zabraknie także miejsca na ukazanie doświadczenia japońskiego w systemie zarządzania jakością. Rozdział drugi będzie podejmuje temat systemów zarządzania jakością opartych na normie ISO 9001:2001. Opisano serie norma ISO 9000 a także zasady na jakich działają takie systemy. W drugiej części przybliżono wymagania, jakie stawia norma ISO 9001 przed organizacjami chcącymi wdrożyć system zarządzania jakością o nią oparty. W rozdziale trzecim przedstawiono charakterystykę firmy PETRO-OIL Śląskie Centrum Sprzedaży. Scharakteryzowano przedmiot działalności, strukturę organizacyjną oraz misję i strategie. Ponadto analizie poddano konkurencję a także mocne i słabe strony firmy oraz szanse i zagrożenia jakie przed nią stoją. Rozdział czwarty opisuje system zarządzania jakością funkcjonujący w Przedsiębiorstwie PETRO-OIL. Przedstawiony został zakres systemu, dokumentacja systemowa oraz wykaz procesów i procedur ustanowionych w jego ramach, oraz w jaki sposób system spełnia wymagania normy ISO 9001:2001.