Abstract:
Celem pracy jest opisanie, jaką rolę w zarządzaniu jakością spełnia audyt w firmie PPHU Sierant. W jaki sposób przyczynia się do rozwoju i poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz na ile systematyczne poddawanie firmy audytowi wewnętrznemu pomaga w uzyskaniu pozytywnej oceny przy audycie zewnętrznym. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszej opisane są podstawowe zagadnienia związane z pojęciem jakości, kompleksowego zarządzania jakością i ewolucji tego podejścia, przedstawione w niej zostały również poszczególne normy ISO, istotne z punktu widzenia poniższej pracy. Część druga przybliża nam pojęcie audytu, z podziałem na wewnętrzny i zewnętrzny. Jest to część teoretyczna pracy. Rozdział trzeci i czwarty stanowi część empiryczną - to charakterystyka przedstawianej firmy oraz opis procesu audytu w firmie PPHU Sierant. Audytu, który obrazuje zmianę jakościową i ilościową przed i po wprowadzeniu internetowego systemu składania zamówień IO.