Abstract:
Celem pracy jest ukazanie, w jaki sposób współpraca firm sektora MSP może wpływać na ich wzrost oraz rozwój. W pracy wykorzystano jako przykład Hurtownię ANIA, firmę należącą do sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Biorąc pod uwagę wszystkie przeanalizowane i opisane sytuacje występujące w Hurtowni ANIA, wywnioskować można, że właściciel tej firmy musi dostosować się do zmieniającego się rynku. Konieczne są nowości, tkaniny, które będą dobre jakościowo i cenowo, potrzebny jest towar, który będzie promował hurtownię w 2010 roku. Warto również zwrócić uwagę, że hurtownia nie rozwija się już tak dynamicznie jak dawniej, pomimo iż nie jest starą firmą, a jej doświadczenie jest już dość duże, jej wzrost zatrzymał się na pewnym etapie, z którego nie może wyjść. Warto również zainwestować wraz z innymi firmami w coś zupełnie nowego, pomimo iż wiąże się to z dużym ryzykiem, jednak za każdą inwestycją kryje się ryzyko, nie podjęcie tego wyzwania może spowodować znaczy spadek sprzedaży w hurtowni.