Abstract:
Celem pracy było przeprowadzenie analizy otoczenia konkurencyjnego Fabryki Okien Dako przy wykorzystaniu mapy grup strategicznych. Przy pomocy tej metody zidentyfikowano: miejsce Dako w przestrzeni mapy grup strategicznych, pozycję konkurencyjną opisywanej firmy, jej najważniejszych konkurentów, strategie realizowane przez poszczególne grupy oraz szanse i zagrożenia wynikające z pozostania w danej grupie strategicznej, a także bariery wejścia i wyjścia z sektora stolarki otworowej. W rezultacie, z przeprowadzonych analiz wynika, że: -Fabryka Okien Dako należy do najbardziej atrakcyjnej grupy strategicznej pod
względem badanych czynników. -Przedsiębiorstwo jest jednym z głównych graczy na rynku lokalnym produkcji i sprzedaży okien. -Głównymi konkurentami firmy są producenci okien: Violin i Pamo-plast. -Na rynku lokalnym istnieją przedsiębiorstwa o różnym stopniu specjalizacji; Dako należy do grupy o jej najwyższym stopniu. -Przeważające szanse wynikające z pozostania w grupie strategicznej C, a także wysokie bariery wejścia i wyjścia z sektora stolarki otworowej, świadczą o jego wysokim poziomie atrakcyjności oraz ograniczonym w nim poziomie konkurencji.