Emocje i motywacje w pracy menedżera i ich wpływ na styl zarządzania pracownikami

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-12-09 22:02:47

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Pracując pod ciągłą presją, nie jest łatwo uniknąć silnych emocji. Są one jednak źródłem wielu cennych informacji, sygnalizują istnienie problemów, które należy rozwiązać. Radzenie sobie w takich sytuacjach nie jest rzeczą prostą. Warto jednak podjąć wysiłek, gdy szukamy sposobu radzenia sobie w niosących wysoki ładunek emocjonalny sytuacjach zawodowych. Pracę podzielono na cztery główne rozdziały , to jest trzy teoretyczne i jeden badawczy. Pierwszy wprowadza trochę historii z nauk o zarządzaniu oraz niezbędnych pojęć, potrzebnych do rozwinięcia dalszych części oraz przejrzystości merytorycznej w całym przekazie. W drugim rozdziale zajęto się cechami profesjonalnego zarządzania ludźmi przez menedżera oraz analizą jego kompetencji i kontaktów z podwładnymi . Trzeci rozdział poszerza i systematyzuje wiedzę o osobowości i jej wpływie na poczucie sukcesu pracowników. Przedstawiono tam też związki emocji, potrzeb i motywacji i ich wpływ na zarządzanie. W ostatniej, czwartej części zamieszczono wyniki badań przeprowadzonych w firmie Povident Polska S.A., ich analizę i wyciągnięte wnioski z weryfikacji hipotez.: 1.Jeżeli kierownik będzie wkładał dużo wysiłków w pomaganie swoim podwładnym, staranie się, by ich praca dawała więcej zadowolenia, to czy zmotywuje to pracowników do większego angażowania się w nią? 2.Jeżeli wysokość pensji, premie i pozostałe metody wynagradzania w firmie nie będą odzwierciedlać wyników podwładnych, to czy może się to negatywnie przełożyć na chęć pracy pracowników i osiągane przez nich wyniki?

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie zasobami ludzkimi, menedżer, osobowość lidera, kwalifikacje menedżera, przywódca, style zarządzania

Cytowanie