Abstract:
Głównym celem pracy jest przedstawienie specyfiki działań marketingowych na wybranym rynku oraz próba ich analizy na rynku tanich linii lotniczych w Polsce. Przedmiotem badań jest ocena wpływu działań marketingowych na sposób
postrzegania tanich linii lotniczych przez studentów i w jakim stopniu są dla nich
niezbędnym środkiem lokomocji. Zasadniczy problem badań własnych zawiera się w pytaniu: Czy działania
marketingowe tanich linii lotniczych mają znaczenie dla klientów ? Autor posiłkując się opracowanym kwestionariuszem ankietowym zbadał opinie
klientów w zakresie postrzegania przez nich działań marketingowych tanich linii
lotniczych. W wyniku badań mających również na celu rozpoznanie potrzeb
i oczekiwań klientów, autor zauważył, iż nie mają oni dostatecznej wiedzy na temat
niektórych narzędzi promocyjnych, z których mogliby korzystać, np. programy
lojalnościowe, oferty specjalne czy kupony. Autor zwrócił również uwagę, że personel
nie ma dla klientów zbytniego znaczenia. Wywnioskował też, że konsumenci bardzo
cenią sobie jakość obsługi, dlatego też odczuwają potrzebę takich czynników jak
zmniejszenie limitu bagażu czy też polepszenie komfortu lotu.