Abstract:
Celem pracy jest ukazanie postaw konsumentów wobec produktów luksusowych. Na wyborze tego tematu zaważył fakt, iż do tej pory został on zbadany w bardzo małym stopniu. W pracy postawiono następującą tezę: dążenie do posiadania dóbr luksusowych i życia w luksusie jest trendem charakteryzującym rosnące gospodarki, do których należy Polska. Praca została podzielona na cztery rozdziały. Pierwsze dwa z nich stanowią teoretyczną część pracy i koncentrują się na zagadnieniach związanych z produktem luksusowym jak i również na postawach konsumentów wobec owych produktów. Kolejne dwa rozdziały składają się na empiryczną część pracy i obejmują zarówno pierwotne jak i wtórne źródła informacji. Dokonano w nich analizy rynku dóbr luksusowych, charakterystyki konsumenta tych dóbr oraz interpretacji postaw, zachowań i opinii wobec luksusowych produktów. Dane do analizy pozyskano w wyniku przeprowadzonych badań marketingowych na próbie studentów studiów zaocznych Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu.