Abstract:
Celem pracy jest porównanie reklamy internetowej i tradycyjnej na podstawie Gazety Wyborczej oraz portalu internetowego gazeta.pl. Hipotezy badawcze: Reklama internetowa jest bardziej efektywna niż reklama tradycyjna. Reklama internetowa jest tańsza niż reklama prasowa. Reklama prasowa dociera do większej ilości odbiorców. Reklama internetowa ma większe możliwości badania i monitorowania. Reklama prasowa jest mniej irytująca niż reklama internetowa. Reklama internetowa ma większe możliwości modyfikacji. Realizacji celu głównego została podporządkowana struktura pracy dyplomowej. Praca składa się z czterech rozdziałów. Przeprowadzono badania ankietowe porównujące reklamę tradycyjną i internetową w opinii publicznej. Wymagania, jakie sieć postawiła reklamie oraz możliwości, jakie jej zaoferowała, w pełni potwierdzają słuszność postawionej we wstępie pracy tezy, że: reklama internetowa jest bardziej efektywna niż reklama tradycyjna. Możliwości Internetu, czynią go skutecznym narzędziem docierania i oddziaływania na konsumenta, pod warunkiem, że potencjał Internetu zostanie we właściwy sposób wykorzystany. Reklama internetowa nie wiąże się z dużymi kosztami. Jest to jedna z najważniejszych cech. Internet to zdecydowanie najtańsze medium reklamowe.