Political perspective on technology alliances – the cases of Microsoft and Google

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Klincewicz, Krzysztof
dc.date.accessioned 2013-06-11T10:04:28Z
dc.date.available 2013-06-11T10:04:28Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Klincewicz, K., Political perspective on technology alliances – the cases of Microsoft and Google. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2012, vol. 8, nr 1 : Technology Entrepreneurship. Ed. by M. Gancarczyk, s. 5-34
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/132
dc.description.abstract The article presents technological alliances as political activities, helping establish coalitions, co-opt supporters and eliminate rivals. Using the example of Microsoft’s and Google’s partner ecosystems, it discusses specific partnership techniques and their relevance for technology companies. The article offers a rich picture of developments of Microsoft Windows and Google Android platforms, combined with the steps taken by both companies to ensure support from partner firms. The effectiveness of financial, marketing and technological incentives as well as of deterrents depends on expected outcomes (such as: decreasing transaction costs, creating lock-ins, stimulating innovativeness or restricting development of competitive products) and technology life cycle stages. The article helps shape partnership strategies and optimize investments, needed to motivate and control partners. en_US
dc.description.abstract Artykuł prezentuje alianse technologiczne jako działania o charakterze politycznym, pomagające budować koalicje, kooptować sojuszników i eliminować rywali. W oparciu o przykłady ekosystemów partnerskich firm Microsoft i Google, omówione zostają specyficzne techniki stosowane w odniesieniu do partnerów i ich przydatność dla firm technologicznych. Artykuł oferuje bogaty przegląd faktograficzny, dotyczący rozwoju platform Microsoft Windows i Google Android, w połączeniu z działaniami, podejmowanymi przez obie firmy w celu zapewnienia wsparcia ze strony firm partnerskich. Skuteczność zachęt o charakterze finansowym, marketingowym i technologicznym, jak również działań odstraszających, jest uzależniona od oczekiwanych rezultatów (taki jak: redukcja kosztów transakcyjnych, uzależnianie partnera, stymulowanie innowacyjności lub ograniczanie rozwoju konkurencyjnych produktów), jak również etapu cyklu życia technologii. Artykuł pomaga kształtować strategie współpracy z partnerami i optymalizować inwestycje, niezbędne dla motywowania i kontrolowania partnerów. pl_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University en_US
dc.rights Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject technological alliances
dc.subject partners management
dc.subject political perspective
dc.subject Microsoft
dc.subject Google
dc.subject sojusze technologiczne
dc.subject zarządzanie partnerami
dc.subject perspektywa polityczna
dc.title Political perspective on technology alliances – the cases of Microsoft and Google en_US
dc.type article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info