Abstract:
W ostatnich latach na krajowym i europejskim rynku turystycznym, zauważyć można wzrost zainteresowania produktem turystycznym uzdrowisk. Coraz więcej osób wyjeżdżając na wypoczynek, jako cel podróży wybiera uzdrowisko. Celem pracy jest analiza SWOT uzdrowiskowego produktu turystycznego, przeprowadzona na przykładzie Krynicy-Zdrój. Celem badania była próba oceny Krynicy-Zdrój, jako uzdrowiskowego produktu turystycznego. Założono, że aby osiągnąć wyznaczony cel badawczy niezbędne jest uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania badawcze: 1. Jakie walory i atrakcje turystyczne stanowią atut Krynicy-Zdrój a jakich trakcji turystycznych brakuje? 2. Jaki jest stan infrastruktury uzdrowiskowej, turystycznej i paraturystycznej Krynicy-Zdrój? 3. Jaka jest jakość świadczonych w Krynicy-Zdrój usług oraz relacja cen usług do ich jakości? 4. Jaka jest dostępność komunikacyjna Krynicy-Zdrój? 5. Jaki jest wizerunek Krynicy-Zdrój? Osiągnięcie celu badawczego umożliwiło określenie mocnych i słabych stron Krynicy- Zdrój w analizie SWOT. W celu otrzymania odpowiedzi na sformułowane powyżej problemy badawcze przeprowadzono badania, wykorzystując metodę wywiadu bezpośredniego. Badanie polegało na osobistej rozmowie z klientami uzdrowiska, przeprowadzonej przy użyciu kwestionariusza wywiadu, zawierającego pytania dotyczące oceny Krynicy-Zdrój, jako uzdrowiskowego produktu turystycznego. Z treści pracy wynika, że pomimo poddania presji stale nasilającej się konkurencji rynkowej, Krynica-Zdrój ma szansę wygrać walkę o klienta. Świadczy o tym fakt, że aż 88% turystów i kuracjuszy zadowolonych jest z produktu turystycznego uzdrowiska i zarekomendowałoby go rodzinie i znajomym.