Abstract:
W jednoczącym się świecie w następstwie procesów globalizacyjnych znacznej rangi
nabiera ochrona tożsamości narodowej, regionalnej i lokalnej. Stąd też wypływają zadania statutowe dla samorządowych władz lokalnych na szczeblu województw, powiatów oraz gmin. Szczególna misja w tym działaniu przypada gminnym jednostkom samorządowym. Celem badawczym niniejszej pracy jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie:
czy GOKS i T w Laskowej spełnia oczekiwania społeczności lokalnej w zakresie
promocji zdrowia oraz ustalenie opinii jego pracowników w zakresie realizacji zadań
i skonfrontowanie jej z opinią odbiorców. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono
charakterystykę współczesnego marketingu a szczególnie marketingu - mix. Rozdział drugi zawiera charakterystykę promocji, rozumianej jako instrument
marketingu. W rozdziale trzecim przedstawiono zadania statutowe jednostki samorządu
terytorialnego jakim jest Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Turystyki w Laskowej. Kolejny czwarty rozdział to analiza wyników badań pracowników i „klientów”
GOKS i T. Po opisie przebiegu badań, analizie jakościowej i ilościowej zweryfikowano
założone hipotezy i sformułowano wnioski końcowe.
Kolejny raz przeprowadzenie badań uświadomiło mi bardzo ważną rolę relacji pomiędzy
pracownikiem – pracodawcą – klientem instytucji. Zachowanie właściwych relacji pomiędzy
wszystkimi podmiotami, to gwarancja rozwoju a po czasie osiągnięcia sukcesu.