Abstract:
Sytuacja na rynkach światowych wymusza przyjęcie logistyki jako zintegrowanego systemu zarządzania, a zatem nie wystarcza już skupienie się na procesach technicznych i ekonomicznych. Obecnie bowiem należy traktować logistykę jako koncepcję strategicznego zarządzania. W powyższym aspekcie zarządzanie logistyczne jest już nie tylko alternatywą, ale wymogiem jaki powinien być spełniony w przedsiębiorstwie dla zapewnienia sprawności i efektywności działania. Osiągnięcie optymalnego poziomu sprawności nie jest oczywiście możliwe bez odpowiedniej organizacji transportu, co stanowi zasadniczą tematykę niniejszej pracy. Głównym bowiem jej celem jest prezentacja istoty logistyki transportu na przykładzie konkretnej firmy, którą jest Konspol Sp. z o.o. – jeden z najprężniej działających zakładów branży przetwórstwa mięsnego w naszym kraju. Zarządzanie logistyczne w Konspolu, w tym także zarządzanie transportem mieści się w najnowocześniejszych kanonach zarządzania. Biorąc pod uwagę fakt, że w doborze metod zarządzania, skutkującym jego późniejszą efektywnością nie ma jednoznacznych zasad i wskazany jest wysoki stopień zindywidualizowania – każda organizacja wybiera jego formy odpowiednie dla siebie. Zaprezentowany, zanalizowany i podsumowany w pracy materiał dotyczący firmy Konspol skłania do stwierdzenia, że wyznacznikiem sukcesu, jaki osiągnął Konspol jest nie tylko pomysł na określoną działalność i trafienie z nią w odpowiedni czas i potrzeby nabywców, ale także odpowiednie zarządzanie. Zarządzanie które uznaje niekwestionowaną ważność wszelkich aspektów funkcjonowania firmy z logistyką transportu włącznie.