Abstract:
Ponieważ praca została poświęcona reklamie internetowej, to głównym jej
celem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: "w jakim stopniu reklama internetowa
wpływa na zachowania konsumentów, którzy są jej bezpośrednimi odbiorcami, na ile ta
nowa forma reklamy – jaką jest reklama internetowa - jest skuteczna". Szerzej zbadane
zostanie zagadnienie, jakie korzyści dla firmy niesie prowadzenie kampanii reklamowej
w Internecie, czy trafia ona do odpowiednich odbiorców i na ile skłania ich do kupna
reklamowanego produktu. Analiza powyższego zagadnienia dokonana zostanie na
podstawie przykładowej firmy - Reckitt Benckiser. Ta angielska firma jest jednym z
największych producentów środków czystości dla gospodarstw domowych na świecie. Firma jest jednocześnie jednym z największych reklamodawców telewizyjnych w
Polsce. Praca ma charakter badawczy. Składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera rys historyczny oraz podstawowe informacje na temat reklamy. Rozdział drugi jest poświęcony reklamie internetowej. Opisane są rodzaje reklam internetowych oraz ich rola. Rozdział trzeci zawiera prezentacje firmy „Reckitt Benckiser”. W czwartym rozdziale opisane są metody oraz cele przeprowadzonego badania ankietowego. Ostatni – piąty rozdział zawiera omówienie wszystkich pytań ankietowych oraz ich analizę. W zakończeniu zawarte są ogólne wnioski z całej pracy oraz odniesienie do postawionej we wstępie tezy. Zakres przestrzenny pracy obejmuje Polskę, zaś zakres
czasowy określa przedział pomiędzy czerwcem a grudniem 2009 roku. Wyniki badań można porównać do strategii marketingowej przyjętej przez
firmę. Firma w chwili obecnej ma bardzo duże udziały na rynku polskim. Ma silnie
ugruntowaną pozycję oraz stosunkowo niewielką konkurencję a co za tym idzie liczną
grupę stałych klientów.