Abstract:
Wiele organizacji przeprowadziło badania pod kątem reklamy niektóre z nich
zostały przedstawione w poszczególnych częściach niniejszej pracy. Jednak chcąc sprawdzić tę jak i pozostałe tezy przeprowadziłam własne badania, których wyniki prezentuję w na końcu.
Temat został przedstawiony w czterech rozdziałach. Pierwsze trzy zostały
poświęcone analizie literatury w celu przybliżenia zagadnień niezbędnych do
przeprowadzenia późniejszych badań empirycznych. Ostatni czwarty rozdział został
przeznaczony na przedstawienie wyników badań oraz ich analizę, w celu weryfikacji
postawionych wcześniej hipotez. Badania te miały na celu pokazać jak wygląda kwestia
reklamy, czy jest ona skuteczna czy też nie, która forma reklamy jest najskuteczniejsza
i dlaczego oraz czy kobiety różnią się od mężczyzn podczas podejmowania decyzji o zakupie.
Pomimo szkód jakie reklamy mogą wyrządzić, uważam, że po części są potrzebne, bo każdy odbiera je w inny sposób, dla każdego choć nieświadomie któraś z nich odgrywa
szczególną rolę. Reklamodawcy powinni mieć to na uwadze tworząc nowe historyjki,
powinni też być bardziej restrykcyjni przy ich tworzeniu, by nie spotkać się z tak
negatywnymi opiniami jak do tej pory. Aby zachęcić odbiorców do częstszych zakupów
reklamowanego towaru osoby odpowiedzialne za promocję, winni skupiać się na poszerzeniu informacji o zastosowaniu produktu a nie koniecznie koncentrować się na pokonaniu konkurencji.