Abstract:
Przedmiotem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza strategii kreacji działań
marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwo komunikujące się z rynkiem i
zarazem jej skuteczności. Właściwie opracowana strategia komunikacji marketingowej ma
kluczowe znaczenie dla firmy bądź marki jej produktu lub usługi ze względu na budowanie
więzi z potencjalnym odbiorcą mogącym się stać w dłuższej perspektywie konsumentem
lojalnym, a idąc dalej ambasadorem marki. Przekaz reklamowy jest tym samym formą
dialogu prowadzonego pomiędzy przedsiębiorstwem będącym nadawcą a potencjalnym
klientem czyli odbiorcą. Istotnym jest aby komunikacja przebiegała dwutorowo, stąd też
ważną rolę odgrywa precyzyjnie sformułowany komunikat. Reklama bowiem ma na celu
zakomunikować unikalną propozycję sprzedaży, która z punktu widzenia odbiorcy jest
kluczowa w momencie podejmowania decyzji zakupowych i ze względu na właściwe
umieszczenie produktu bądź usługi na jego indywidualnej mapie preferencji pozwala z kolei
nadawcy osiągać zyski sprzedażowe. Uświadomienie przewagi oferty nadawcy przekazu nad
dobrami konkurencji jako niepowtarzalnej i najlepszej wbrew pozorom nie jest zadaniem
łatwym. Prawie wszystkie komunikaty wysyłane do finalnych odbiorców zawierają w sobie
unikalną obietnicę marki. Stąd też istotnym jest opracowanie szczegółowo planu kampanii
reklamowej zarówno ze względu na wykorzystanie właściwych mediów jak i od strony
ogólnej kreacji działań reklamowych. Właściwy sposób zakodowania przekazu w postaci
tekstu, filmu, obrazu i dźwięku jest bowiem odzwierciedleniem intencji nadawcy, który za
ich pomocą komunikuje się z odbiorcą. Strategia kreacji zatem umożliwia spełnienie intencji nadawcy.