Abstract:
Celem pracy była próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób aktywność twórcza wpływa na funkcjonowanie człowieka w roli lidera zespołu „Drogerie Natura”. W pierwszym rozdziale pracy omówiono, czym jest aktywność twórcza, kto może zostać twórcą, kim jest lider lateralny, a także, czym charakteryzuje się menedżer doskonały. Opisano również sposoby motywowania oraz wymieniono czynniki dające satysfakcję z pracy. Rozdział drugi dotyczy roli zawodowej, podstawowych zagadnień zarządzania. Przedstawiono w nim także style kierownicze i przywódcze. W rozdziale trzecim scharakteryzowano sieć sklepów „Drogerie Natura”, a także opisano wpływ lidera na zespół, a tym samym wyniki pracy. Natomiast czwarty rozdział omawia wykorzystanie stylów kierowania w sieci handlowej „ Drogerie Natura”. Podczas pisania pracy wykorzystano podstawowe źródła literatury przedmiotu: publikacje zwarte oraz materiały czasopiśmiennicze. Dane źródłowe wykorzystywane w części empirycznej pracy można podzielić na materiały pierwotne i wtórne. Materiał pierwotny stanowią wszelkie informacje o stylach kierowania w „Drogerie Natura” uzyskany z przekazów ustnych od zarządu firmy oraz z własnych obserwacji. Zasadniczym źródłem danych jest materiał wtórny, który stanowią dane występujące na stronie internetowej dotyczące początków firmy. Zakres czasowy przeprowadzonej oceny obejmuje okres dziesięciu lat od 1998 -2008 roku. Ogólny wniosek wskazuje iż nie ma idealnego stylu zarządzania, który sprawdziłby się w każdym zespole sieci sklepów „Drogerie Natura”.