Zachowania konsumentów i wpływ reklamy telewizyjnej na ich decyzje zakupowe: analiza wybranego produktu branży kosmetycznej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jasieński, Michał
dc.contributor.author Szczygieł, Mariola
dc.date.accessioned 2013-11-13T13:44:39Z
dc.date.available 2013-11-13T13:44:39Z
dc.date.issued 2010-04-11 23:48:54
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1466
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest analiza zachowań konsumentów i wpływu ich wieku i płci oraz odbioru reklam telewizyjnych na ich decyzje zakupowe. Produktem, na którego przykładzie badałam te czynniki są dezodoranty. Badania rynku przeprowadziłam w formie ankiety na grupie 200 respondentów, podzielonych ze względu na płeć i wiek (16-23 lata i 24- 30 lat). Grupą, której odpowiedzi najczęściej się różniły od pozostałych, są kobiety w wieku 24-30 lat. Konsekwentnie podkreślały one swoją niechętną postawę wobec reklam telewizyjnych i fakt, że nie mają one wpływu na ich decyzje zakupowe. Osoby te również relatywnie najrzadziej oglądają reklamy i w odniesieniu do większości reklam oceniły je niżej niż pozostali respondenci. Na tę grupę nie wywiera także wpływu atrakcyjne opakowanie produktu. Są to więc klienci, do których trudno jest dotrzeć z informacją o produkcie. Kobiety w wieku 16-23 lata wykazują tendencję do częstych zmian dezodorantów, dlatego też podstawowym wyzwaniem, przed jakim stoją producenci, jest przekonanie ich, żeby były lojalne wobec marki. Zaletą takiej postawy jest to, że można je stosunkowo łatwo przekonać do wypróbowania nowego kosmetyku. Większość mężczyzn deklaruje lojalność wobec marki. Pozytywnie odnoszą się także do reklam telewizyjnych i ich wpływu na decyzje zakupowe. Oznacza to, że reklama telewizyjna jest dobrym środkiem promocji kosmetyków przeznaczonych dla tej płci. Spoty powinny się odwoływać do ich pasji (sport) lub słabości (piękne kobiety), bo takie właśnie tematy mężczyźni ocenili najwyżej. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zachowania konsumentów pl
dc.subject reklama telewizyjna pl
dc.subject sprzedaż pl
dc.subject decyzje zakupowe pl
dc.subject marka pl
dc.subject lojalność klienta pl
dc.title Zachowania konsumentów i wpływ reklamy telewizyjnej na ich decyzje zakupowe: analiza wybranego produktu branży kosmetycznej pl
dc.title.alternative Consumer behavior and the influence of commercials on the consumers' purchase decisions: the case of a product from the cosmetics industry pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-13T09:33:35Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info