Abstract:
Wdrażanie systemów zarządzania jakością jest coraz bardziej popularną i skuteczną metodą osiągania zamierzonych celów przedsiębiorstwa. Systemy jakości nie tylko polepszają ogólną rentowność, ale znacznie umacniają pozycję na rynku i zwiększają zaufanie klientów. Opracowanie i skuteczne wdrożenie systemu jakości jest uzależnione od wielkości firmy i zaangażowania pracowników. Może oznaczać olbrzymie i długoterminowe korzyści zarówno dla firmy jak i jej klientów. Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów. Jej głównym celem jest pokazanie, że firmy posiadające wdrożony SZJ świadczą usługi o wysokim standardzie i zapewniają zadowolenie swoim klientom, przez co stają się bardziej konkurencyjne. Aby osiągnąć założony cel pracy zostanie wykorzystany praktyczny przykład wdrożonego Systemu Zarządzania Jakością w jednej z sądeckich firm tj. Sądeckiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. Praca ma również na celu ułatwić czytelnikom zrozumienie SZJ, a także przedstawienie istoty zarządzania jakością.
Reasumując – sprawnie działający system zarządzania jakością, dzięki wynikającemu
z jego założeń wzrostowi efektywności podejmowanych działań, usystematyzowaniu
wykonywanych zadań, uprawnień i odpowiedzialności, a co za tym idzie wzrostowi
zaangażowania, samokontroli i motywacji pracowników pomaga w redukcji kosztów poprzez
zmniejszenie ilości błędów oraz efektywne wykorzystanie zasobów.