Marketing w sporcie w oparciu o doświadczenia MKS Sandecja Nowy Sącz
Ładowanie...
Data
2011-07-16 14:45:19
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Współcześnie marketing stanowi jedno z kluczowych pojęć także w sferze organizacji przedsięwzięć sportowo-rekreacyjnych. Celem pracy jest próba przedstawienia jak ważną rolę w dzisiejszym sporcie odgrywa marketing. Postępująca komercjalizacja sportu sprawia, że zmierza ona do zaspokojenia odbiorców (kibiców), którzy skłonni są do płacenia za dobre widowiska sportowe. Zainteresowanie sportem dostrzegły również media. Uczyniły z niego istotny bodziec przyciągający uwagę odbiorców i sponsorów. Rywalizacja powoduje systematyczne podnoszenie jakości widowisk sportowych, motywuje zawodników do coraz bardziej zaciętej rywalizacji na najwyższym poziomie, co prowadzi do zwiększenia zainteresowania. W pracy przedstawiono rynek klubów piłkarskich. Scharakteryzowano kluby sportowe w Polsce, kibiców jako klientów klubów sportowych oraz ofertę klubów sportowych. Następnie scharakteryzowano klub piłkarski MKS Sandecja Nowy Sącz, przedstawiono jego historię, cele, misję oraz strukturę organizacyjną, a także osiągnięcia klubu. Opisano organizację marketingu w klubie MKS Sandecja Nowy Sącz, wykorzystane instrumenty marketingu, działania promocyjne oraz strategię marketingową klubu. W pracy znajdują się również zdjęcia badanego klubu sportowego. Kluby sportowe przekształcają się ze stowarzyszeń sportowych w spółki kapitałowe, co powoduje, że muszą się kierować zasadą ekonomiczności działania i stosować narzędzia konkurencji na rynku. Bez wątpienia marketing jest nieodzownym i bardzo istotnym aspektem sportu.
Opis
Słowa kluczowe
marketing, sport, marketing-mix, klub sportowy, instrumenty marketingowe