Abstract:
Celem niniejszej pracy jest ukazanie luk występujących na rynku turystycznym w regionie Gór Stołowych, pomysłu na ich wypełnienie oraz wpływu takiego rozwiązania na ogólną promocje i kondycję społeczno-gospodarczą tych terenów. Praca składa się z czterech merytorycznych rozdziałów, z których trzy pierwsze przedstawiają teoretyczne rozważania na temat turystyki i metod pisania biznesplanów działalności umiejscowionych na rynku turystycznym, czwarty natomiast jest wynikiem praktycznego zastosowania tej wiedzy – biznes planem firmy organizującej turystykę. W pierwszym rozdziale, zatytułowanym: „Turystyka i produkty turystyczne” zawarta została teoria dotycząca pojęcia turystyki, turysty i ruchu turystycznego oraz rodzajów, a także form turystyki. Ponadto znaleźć w nim można charakterystykę produktu turystycznego, jego cykl życia i rynek na jakim występuje. Rozdział drugi koncentruje się na informacjach dotyczących regionu Gór Stołowych. Opisana w nim została historia rozwoju turystyki w tym regionie, główne atrakcje i centra turystyczne. Scharakteryzowane w nim też zostały luki na miejscowym rynku oraz pomysły na ich wypełnienie – dla najlepszego z nich powstał w rozdziale czwartym biznes plan. Ostatni teoretyczny rozdział – trzeci, opisuje teoretyczne założenia i rady w odniesieniu do sztuki pisania biznes planów. Zawarte w nim są cechy jakie biznes plan powinien posiadać oraz wymagane dla niego elementy. Cała wiedza, zawarta w rozdziałach powyższej pracy, doprowadziła mnie do wniosku, że turystyka przynosi olbrzymią satysfakcję zarówno sprzedającym jak i konsumentom, a to z kolei sprawia, że chciałbym z nią związać moją przyszłość. „Discover Table Mountains” będzie firmą, która poruszy zastały nieco biznes turystyczny w Kotlinie Kłodzkiej, jednocześnie doprowadzając do jej ogólnoeuropejskiej promocji, co zaowocuje rozwojem całego regionu w różnych wymiarach gospodarczych, przynosząc ogromny dobrobyt i szczęście jej mieszkańcom.