Abstract:
Marketing jest procesem społecznym, który obejmuje kształtowanie produktu, ustalenie polityki rynkowej, finansowanie oraz działania związane z fizycznym ruchem towarów. Głównym celem pracy jest zaprezentowanie elementów marketingu-mix oraz analiza skuteczności wykorzystania jego instrumentów w przedsiębiorstwie „Eko-Instal”. Otrzymane rezultaty mają zmierzać do wprowadzenia zmian, które przyczynią się do zwiększenia przychodów omawianej firmy. Temat pracy wybrany został z przyczyn chęci zbadania, który z instrumentów marketingu-mix ma największe znaczenie i dlaczego. W obecnej sytuacji gospodarczej i ekonomicznej w jakiej znajduje się przedsiębiorstwo „Eko-Instal” praca może posłużyć jako propozycja wprowadzenia zmian w strategii marketingowej, stosowanej przez badaną firmę, co może spowodować poprawę jej sytuacji finansowej oraz pozycji konkurencyjnej na rynku. Praca składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. Rozdział I i II są rozdziałami teoretycznymi, które zostały przygotowane na podstawie aktualnej literatury naukowej. W tej części pracy omówiono poszczególne elementy marketingowe. Część praktyczna pracy jest zawarta w III rozdziale. Przedstawia on charakterystykę analizowanej firmy „Eko-Instal” oraz wykorzystanie instrumentów marketingowych w omawianym przedsiębiorstwie. Dogłębna analiza poszczególnych elementów marketingowych może doprowadzić do poprawy sytuacji ekonomicznej badanego przedsiębiorstwa oraz do zwiększenia sprzedaży posiadanych wyrobów i świadczonych usług.